Provtagningarna

Fick en del frågor om mina provtagningar.
Inget farligt alls, har fel på min ämnesomsättning/
sköldkörteln, har en sk hög ämnesomsättning,
en del har för låg också, symptonen är olika
Fick veta detta i våras och har ännu inte kommit igång
med någon medicinering, tar tid att prova ut tydligen!
Men visst märker jag av detta, har flera av de kännetecken
som är vanliga! Här är de vanligaste.

Svettningar                    Ja
Hjärtklappning             Ja
Viktminskning trots ökad aptit     Ökad aptit ja viktminskning nej
Sömnsvårigheter         Ja, stora svårigheter
Irritation                         Ja
Muskelsvaghet            Ja, ont
Dålig kondition            Ja
Hyperaktivitet, rastlöshet        Njaaa, rastlös ibland
Oro                                Ja, har kommit i och med detta
Darrhänthet                  Ja, usch, pinsamt ibland
Diarré                            Ja
Stirriga ögon                Nej, inte ännu
Mensrubbningar          Ja
Håravfall                       Nej

Det här är väldigt vanligt, jag vet flera som har samma "fel" som jag har.
Många ggr så är tecknen samma som vid utbrändhet läste jag på nätet.
Grejen är den att det enda som behövs är ett blodprov för att få reda på
om man har ämnesomsättningsfel eller inte.
Lätt som en plätt och man inte är rädd för nålstick såklart,
men för mig är det en hemsk upplevelse varje gång jag ska dit.

Kommentarer
Postat av: Mia

Ingen medicin och fick diagnos i våras????????

Postat av: leila

hej, det där provet har tänkt på då min syster har låg ämnesoms..... och jag har lika symptom som henne. tack för receptet i ditt förra inlägg, det har jag nytta av och det låter så gott. kramis leila

2007-10-01 @ 19:41:52
URL: http://ladyley.se
Postat av: Kjellinskan

Usch, ja - du kanske får börja käka lite Levaxin för att fixa till ämnesomsättningen? Tråkigt att inte må bra, i vilket fall... :/
Kram och krya på dig från din gamla hemort!

2007-10-01 @ 19:45:52
URL: http://kjellinskan.blogspot.com
Postat av: Chrissie

Verkar mycket jobbigt att bara gå omkring med alla de symtomen utan att få behandling. Hoppas du får ordning på det snart. Vad gäller provtagningen så förstår jag dig mycket väl, själv är jag också spruträdd :-(
Kramkram Chrissie

2007-10-01 @ 20:25:20
URL: http://vardagssnack.blogg.se/
Postat av: Carina

Nog är det värt ett stick iband allt.
Men håller med Mia. det tog tid att få svaren :/

2007-10-01 @ 22:44:04
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Jaha det är så det är.. Bra du berättade det.
Äppelmarknaden måste ni åka på något år, men ta då ett år då det är vackert väder och inte duggregnar.. det var det första året jag var där som det var riktigt ruggigt.. förra året sken solen och det var sensommarvärme:-)
Ha de Carina pözz pözz

2007-10-01 @ 23:01:43
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Seinha

Stackare! Hoppas det ordnar sig snart.

2007-10-02 @ 10:18:09
URL: http://www.hagashemsidor.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback