Magnetröntga hjärnan

Usch det blir alldeles för mycket om sjukdomar nu,
men eftersom det är det som min mesta tid kretsar runt just nu
så får det bli så.
Visst är det konstigt, igår när jag pratade med läkaren så var det
ett ord jag hörde, ordet giftstruma.
Idag har jag ju varit inne i Gbg för att träffa läkaren, vad han egentligen
sa var att det INTE är giftstruma..........de var det enda ord jag hörde,
de där "inte" hörde jag inte ens.
Han berättade idag att han vill skicka mig på en magnetröntgen av hjärnan.
Stefan var med vilket var tur för jag har då aldrig kunnat återberätta för
honom allt vad Dr Wolf berättade idag.
Hur som helst så är det något med ämnesomsättningen som inte är
som det ska, tydligen har vi en körtel i hjärnan också som han nu
misstänker att det kan vara som det är nå´t fel på, därför en röntgen igen.
Så nu är det bara att vänta på en tid till Sahlgrenska .....suck suck!

Också har jag en liten fråga, vem av er alla bloggare var det som skrev om
varm vit choklad, pulverchoklad alltså!
Inköpt på ICA MAXI om jag inte minns fel, letade idag men hittade inget :-(

Kommentarer
Postat av: Kjellinskan

Nu var det ett par dagar sedan jag tittade in till dig och här var det verkligen inte rolig läsning.
:( Hoppas verkligen att det ordnar sig med din ämnesomsättning! Jag tror dock att de behöver göra en hel del undersökningar innan de sätter in behandling och att du får rätt behandling. Jag är själv likadan, tror att jag ska dö direkt om de hittar något avvikande i prover e t c.
Kram till dig!

Postat av: Helen

Tur att din käre var med för hur det än är så känns allt liksom bättre då. Det är jobbigt med alla sådana undersökningar, med det går bra. Har själv varit med om både magnetrtg o datortomografi av just hjärnan, men det är många år sedan.
Visst är det en härlig låt, vädret här i söder har varit helt underbart, soool!
Ha nu en bra dag o kramar i massor :)
Tänker på dig.

2007-10-03 @ 15:36:24
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Carina

Jo, det var DIG jag ville skicka en extra tanke igår.
Det var väl ett ganska lugnande besked du fick ändå idag.
Magnetröngat huvud har jag också gjort pga. min migrän, Det var ingenting där inne ;) (kan tolkas på två vis)

2007-10-03 @ 19:01:43
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Mia

Tänk, så skönt sen när det här är gjort och du får börja med medicin! Då blir allting så mycket bättre...

2007-10-03 @ 19:06:36
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Chrissie

Åh, vad tråkigt att läsa om dina problem med ämnesomsättningen. Frustrerande att vänta på tider i sjukvården.. Bra att det i alla fall inte var giftstruma. Hoppas allt löser sig, så du får må bättre. Många kramar till dig.

2007-10-03 @ 19:34:18
URL: http://vardagssnack.blogg.se/
Postat av: Tina

Ajdå ibland är det mycket av sjukdomar. Vi har samma här men det är mamma då ju. Jag ska in o göra en magnetröntgen av foten, tack för påminnelsen det är ju faktiskt nästa vecka det hade jag glömt mitt i all flyttröra!
Kram

2007-10-04 @ 08:50:08
URL: http://www.calypsodesign.se
Postat av: Malee/Britt-Marie

Det var mycket bättre än giftstruma! Skönt! Håller tummarna vidare under fortsatt sjukutredning och hoppas på att din hjärna är tom(!?) KRAM!

2007-10-04 @ 11:55:51
URL: http://gingmalee.resaithailand.se
Postat av: Anna

Åh vännen.... Har tänkt på dig mkt under veckan när jag har varit borta. Men skönt att det INTE var struma du hade! Har också gjort magnetröntgen och det var LÄSKIGT.
Hoppas du får en bra helg!
/kramis

2007-10-06 @ 08:59:16

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback