Donationsregistret

Har nyss kommit hem från Alafors där vi varit i Stefans mammas hus
och plockat lite igen, snart ska vi ju lämna över det till nya ägaren.
Utanför möter vi grannen vars man varit sjuk i många år,
dåligt hjärta som ställt till det så att han legat på sjukhus i flera
månader sista tiden.
Nu är det klart att han står på tur för ett nytt hjärta,
klarar sig inte utan ett nytt alltför länge till.
Så grymt att gå och veta att någon annan måste dö för att
jag ska kunna leva vidare, hemska tanke.
Det får mig att tänka på donationsregistret som jag ju skrev
om tidigare också
Tänk så viktigt att vi själva tagit ställning till detta om det händer
en olycka, att anhöriga slipper besluta om en ev donation i ett sånt läge.
Om du inte redan tagit ställning så gör det
här, oavsett om du vill
donera eller inte!
                                image568

Kommentarer
Postat av: Helen

Usch ja visst måste det vara hemskt att vänta på ngn ska dö, men samtidigt vill man ju ha ett nytt hjätaför annars dör man själv. Inte kul.
Nej ska snart skriva mitt första inlägg för dagen
Kram

Postat av: Cissi

Som du säger, en viktig fråga. Har i dagsläget bara en lapp i plånboken men ska läsa lite mer under din länk.
Kram!

2007-10-23 @ 21:04:51
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Carina

Det är självklart för mig att någon som har behov av mitt hjärta ska få det när jag själv inte har nytta av det.

2007-10-23 @ 22:22:24
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Donation är bra och det tycker jag om så här.. lite knepigt bakvänt skrivit:-)
Förut var jag så emot att själv vilja donera, men det var ett antal år sedan.. då tyckte jag att allt skulle vara kvar av mig.. dumma tanke säger jag nu.. klart, finns det något i mig som är okej efter min död.. så var så god:-)
Ha de fint Carina med så många tänkvärda ord..
Mamma ringde en gång till senare:-)

2007-10-23 @ 23:19:59
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Anna

Jag har redan anmält mig.
:o)

2007-10-24 @ 17:45:35
URL: http://www.lilltrollet34.blogg.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback