Nix

Är så förbannat trött på alla telefonförsäljare så ni anar inte!
När vi bodde i stan anmälde vi oss till 
NIX som ju tar bort nästan alla
såna samtal, ett fåtal som slinker igenon iallafall tyvärr.
Nu när vi flyttat och har nytt telenummer så gäller inte det längre
vilket vi inte tänkt på.
Håller på bli tokig på alla dessa säljare, det rings både på helger
och sena kvällar, usch jag börjar verkligen bli en riktig satkärring känner
jag när det ringer, ger dem inte chansen ens förrän jag sagt ifrån bestämt,
VÄLDIGT bestämt menar jag då.......vänligheten verkar jag sakna fullständigt
numera konstigt nog.
                image611jag är trött på detta!!! 
Vi har anmält oss till NIX igen men det tar tydligen ett tag innan det registreras,
hoppas både för mig och alla de som ringer att vi slipper varandra snart!
Min fråga till er, står ni ut med sånt här eller är ni med i NIX?
                                      

Inte nog med det, i förrgår stod 2 kvinnor på trappan som oroväckande vänligt
talade om för mig att de kom ifrån Lilla Edet.......och?
Mer då? Något lurt är det kände jag, de stod där med ett sånt påklistrat leende
som prusiluskan hade i Pippi ni vet.
Då kom det, vi vill prata med dig om bibeln!!!!!
Min första tanke var "är ni tokiga"?
Går ni runt och knackar dörr om sånt frågade jag till sist.
De talade om att bibeln är världens mest lästa bok, jaha och?
De vet jag men vill jag läsa den så söker jag upp den eller någon som ni
av egen fri vilja.
Men söker "ni" inget då frågade ena damen mig, så många människor är ju
vilsen idag och behöver något.
Jo, jag söker ett jobb och inte en bibel!
Därmed var diskussionen slut för min del iallafall, hörde hur de gick vidare till
grannen där bara hunden är hemma dagtid, behöver jag säga att de blev utskällda!

Kommentarer
Postat av: Seinha

Yes Carina vi är med i nix se'n 8-10 månader och det är så sköööööööööönt så.

Dörrknackare är det svårare att bli av med. Bettleri och försäljning förbjuden stog det dock på vår dörr när jag var barn. Något att ta upp igen?

Postat av: victoria

Jag ska nog skaffa mig nix . Har funderat på det länge men det blir aldrig av. Men nu måste det ske. Visst ringer de alltid på helt fel tillfällen då man är trött och inte vill bli störd? :D

2007-11-08 @ 12:45:49
URL: http://bikuki.blogg.se
Postat av: anna

själv tycker jag att det är en intressant bransch och tycker nog att man ska försöka hänga med i svängarna och inte vara förbannad på sånt som skapar nya arbetstillfällen. Det kanske era barn behöver i framtiden? Det är dessutom en bransch som bara blir större och större och omsätter MASSOR med pengar. Tänkvärt.

2007-11-08 @ 16:59:42
Postat av: syrran

håller fullkomligt med dig,ska också ta nix,sååå less...

2007-11-08 @ 23:00:24

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback