Köpfri Dag

Vad ni än gör idag så shoppa inte!
Idag är det nämnligen
En Köpfri Dag världen över!
En slags protest mot det konsumtionssamhälle vi lever i.
Igår var det en kvinna med på nyhetsmorgon som vid nyåret
bestämt sig för att göra hela 2007 till ett köpfritt år!
Det enda hon köpte var mat+förbrukningsvaror, absolut inget annat!
Slutade helt att köpa tidningar, böcker, kläder, restaurangbesök.....ja allt!
Om någon av vännerna fyllde år så gjorde hon något i matväg och gav
bort istället!
Ni kan ju tänka er 1/1 2008 vem som kommer bosätta sig i närmaste butik :-)
Måste ju ha sparat grymt mycket pengar iallafall, den saken är säker.

Skulle ni kunna tänka er att ha en köpfri dag?
Eller till och med ett köpfritt år?

För egen del är det inget att tänka på, inte ens en dag, iallafall inte just
den här dagen eftersom vi ska åka till Kobergs Slott på Julmarknad.
Har ju massor med köpfria dagar men de är ju inte dagar som jag låter
bli att handla som en protest, nää det är för att jag inget behöver
just den dagen!

Nog kommer jag (Stefan) att ha börsen med på julmarknaden idag allt!!

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag har också en massa köpfria dagar, har haft flera stycken nu i veckan...det måste väl räknas??! ;-) Julmarknad!! Då är det definitivt inte köpfritt!!! Ha en underbar dag!

Postat av: Tina

Ja absolut skulle jag kunna ha ett köpfritt år. Jag avskyr att shoppa och gör det bara när jag är absolut tvungen till det. Såvida det inte är tekniska prylar, datorer o kameror o sånt :)
Kram

2007-11-24 @ 10:26:57
URL: http://www.calypsodesign.se
Postat av: Helena

Idag har jag inte tid. Annars tack för svaret på min fråga.
Ha en trevlig lördag.

2007-11-24 @ 10:59:18
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Camilla

Vad trökigt det låter! :/ Nä, hellre shoppingdag för mig tack! :)
Kram och hoppas ni får trevligt på julmarknaden.

2007-11-24 @ 11:53:29
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Monica

Du hittar säkert en massa roliga saker på Julmarknaden så det är klart du inte kan ha en köpfri dag.

Jag har en massa köpfria dagar - inte kan jag shoppa varenda dag?!

Kram

2007-11-24 @ 12:15:44
URL: http://mjsson.com/blogg
Postat av: Elisabeth

Shoppingfri dag... nja, det är nog inget för mig heller! För jag har det ju precis som dig - massor av sådana dagar ändå! Dagar som jag inte behöver köpa något alls..!!

Julmarknad på slottet... nåja, vad är väl en bal på slottet...känns det som nu! För jag blir ju lite avis... men bara lite! Men stämning, mys.. och vackra ting är inte att förakta i dessa juletider - och jag är lite osäker på om vi överhuvudtaget kommer iväg på någon julmarknad i år!


Men ha det så mysigt på julmarknaden, och hoppas du hittar något som förgyller din dag...!

Varm kram..

2007-11-24 @ 12:41:35
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: KvinnaFruMamma

Hade inte klarat ett köpfritt år men däremot en månad.
HA så trevlig på julmarknaden

2007-11-24 @ 14:13:37
URL: http://kvinnafrumamma.blogg.se
Postat av: Anna

Att det var en köpfri dag i dag visste jag inte! Vilken tur att det var i dag och inte i morgon!
Då ska vi till Haparanda och IKEA! Ja, jag skulle nog kunna tänka mig att inte handla på ett tag, det skulle nog vara jobbigt i början.

Inga pennor, inga söta anteckningsböcker, inget badskum.....

/KRAM

2007-11-24 @ 15:44:36
URL: http://www.lilltrollet34.blogg.se
Postat av: Malin

Aldrig ett köpfritt år!! Men absolut en dag, dock inte just idag! :)

2007-11-24 @ 15:56:06

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback