Grejaredagen

Full speed hela långa dagen........nödvändiga saker som måste göras!
Startade dagen med grötfrukost, tomtegröt, som jag längtat efter det, gött!
Stefan grejat ute, tvättat husvagnen, vår bil och Stefans mammas bil som
vi också har sålt idag så nu har vi bara en bil kvar ute på gården.
Jag har pysslat på här inne med lite av varje.....konstigt när jag tänker
efter, hela dagen har gått utan att jag riktigt vet vad jag gjort.
På em var vi till Stefans mammas hus och gjorde de sista innan nya
ägarna tar över huset på fredag.
På vägen därifrån stod en liftare efter vägen!!!
Blev så  förvånad, har jag inte sett de sista 20 åren iallafall!
En tjej i 25-30 årsåldern som stod efter vägkanten med tummen i luften,
tänkte att det skulle jag då aldrig våga göra, inte ens om vi var flera.
Skulle heller aldrig våga plocka upp någon som ville ha lift kände jag.
Skulle du våga plocka upp någon som stod efter vägen?

Nu mot kvällningen har vi varit inne hos grannarna med en blomma,
L föll av en häst för ett par veckor sen och har skadat nacken illa,
ändå tur i oturen vad jag förstår när hon berättar hur det gick till.

Nyss satt mig ner och väntar på att varma mackorna ska bli färdig,
hungrig som en varg, färdiga nu!
  image662
Tittar på filmen ikväll Van Veeteren, men jag lär väl i vanlig ordning somna....

Kommentarer
Postat av: Camilla

Men du, t o m t e g r ö t! Måste köpa på vägen hem på ICA. =) Gud vad gott!
Mackorna såg underbara ut. Svampfyllning? Gott!
Kram!

Postat av: Mia

Säg inte att det är kantareller??? Förresten så vill jag nog inte veta... ;-)
Min mamma bor nog närmare dig än mig, i Ulricehamn men systeryster umgås jag med väldigt mycket, kanske vi tar igen det vi förlorade som barn när vi blev skilda åt, kul är det även om vi retar gallfeber på varandra ibland! Tomtegröt, åååååå vad gott!! Ha en skön söndagkväll Carina, nu när du haft fullt upp hela dagen! Kraaaam!!!!

2007-11-25 @ 19:44:56
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Micke

Självklart har vi snö och jag funderade på gräva fram en spark idag med ;)

Smarriga smörgåsarna ser ut!

2007-11-25 @ 20:05:07
URL: http://kludd.se
Postat av: F

Jag plockar upp liftare ibland, och får alltid skäll av maken för det.

2007-11-25 @ 22:21:17
URL: http://neverkeso.blogg.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback