Gammal vän

I förrgår fick jag ett mail som gjorde mig riktigt glad.
Mail från en gammal barndomskompis uppifrån Gävle,
eller ungdomskompis kanske passar bättre.
Carina heter hon också, vi var bästa vänner i yngre tonåren.
Bodde nära varandra och umgicks i stort sätt varje dag under en period,
ända tills vi båda fick pojkvänner och gled ifrån varandra helt .
Nu har vi kommit på att vi faktiskt fortfarande har en del gemensamt,
båda gifta med varsinn Stefan, risiga magar, husvagnar och ont i kropparna!
Men Carina och hennes Stefan har varit ihop i 25 år nu så där har vi massor
med år att  jobba på Stefan och jag.
Eftersom vi firar julen i Gävle i år så hoppas jag att vi kan ses någon dag
när vi är där!
Har ju massor att skvallra om efter alla dessa år!
På så vis är ju Internet bra, det är så enkelt att sända iväg ett mail som
ett första steg att ta kontakt, enklare än att kanske ta telefonen och ringa
när det gått massor med år.
Hur hon fick min e-mail?
Hon hade varit in till syrran och mamma på affären och handlat när hon
frågat hur det var med mig och på den vägen är det!
Har ni andra fått mail som gjort er överraskade någon gång?
Själv så låter jag mig mer än gärna överraskas fler gånger när det är så roligt


Kommentarer
Postat av: Camilla

Vad kul med en gammal kompis som dyker upp så där! :) Visst är det lättare att hålla kontakt och få kontakt i denna datavärld, men däremot hinner man knappt träffa vänner man har nära intill. Det är både positivt och negativt.
Men du, nu går det bra för Brynäs! Vinst i dag igen! :) Maken kommer snart hem från matchen, kan tänka mig att han är glad.
Kram och god natt!

Postat av: Nettan

Ja, visst är det helt fantastiskt med internet... Kan inte minnas att jag fått något sådant mail utan att själv varit den som först har mailat gamla vänner och nu när Stayfriends och Facebook finns så får man ju kontakt med MASSOR av gamla kompisar.

Angående gårdagens ämne här i din blogg så kan jag VARMT rekomendera Rosenrot, har prövat det oxå och var jätte nöjd. Men som sagt så är det Omega 3 som gäller för stunden. Och tidningsartikeln om Rosenroten....DET STÄMMER!!!!!! ;)

Kram kram

2007-11-01 @ 21:32:44
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=nettiz7
Postat av: Helen

Men så roligt o så konstiga likheter det kan bli!
Roligt att ni ska träffas. Tyvärr är jag inte så mkt bättre men det tar sin lilla tid när jag gått ner mig så, tyvärr. Men men jag hoppas varje ny dag ska bli bättre, snart kanske.
Tack för din omtanke, förstår att du oxå har det jobbigt, inte roligt alls. Hoppas oxå att du snart får det bättre, massa kramar /Helen

2007-11-01 @ 21:40:11
URL: http://qristall.blogg.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback