Floppar

Känner mig ruskigt besviken på julmarknaden vi varit på vid Kobergs Slott!
Direktpå uppfarten som var långt ifrån själva markanden fick man betala
60:-/person för att sen åka långt ut på en åker och parkera bilen.
Promenad fram till slottet och marknaden!
Otroligt fint slott, park och tillhörande byggnader, jättefint och välskött!
 image650
Ett stall som var lika välskött och rent som vårat vardagsrum minst sagt,
trots att där bodde hästar.
Stallet och sadelkammaren fick man gå in i och titta, övriga byggnader
fick man nöja sig med att se från utsidan.
Slotten som är från 1600 talet ägs idag av Niclas Silferschiöld som är
gift med Kungens syster Prinsessan Desirèe.

                                    

              
Vackert stall och små lusthus här och där.

Men själva markanden var en superflopp verkligen!
Att komma in i någon av alla lokaler var i stort sätt omöjligt om man
inte hade välvässade armbågar.
Lyckades komma in i den största av dem men insåg att detta var nog
inget för oss, försökte komma ut vilken nästan inte gick för det var
så hysteriskt mycket folk där inne.
Folk fick panik vilket gjorde att de började skrika till varandra
och bete sig på ett sätt som var helkonstigt, otrevliga mot varandra helt enkelt.
Har varit på div konserter och stora evenemang men aldrig känt så
som nu, panikkänsla när det inte gick att komma någonstanns
samtidigt som det trängde på från ALLA håll.
Vilken lättnad när man väl kom ut, aldrig mer en sån jättemarknad.
Massor med busslaster som stod precis utanför den största byggnaden
som marknaden var i.
Hade inträdet varit där allt var så hade jag redan då konstaterat att
detta inte var något för mig.
Bästa var om allt varit utomhus vilket det var ytterst få som var nu,
de allra flesta stod nog inomhus gissar jag.
Så i stort sätt har jag haft en köpfri dag trots att det inte var meningen.
 image661
Fina tomtar med namn på, såg tomten Lena (vän)men att köpa något var
otänkbart med alla dessa människor.

Flopp 2
Var på färghandeln för att köpa mer färg (jo vi målar nog ihjäl oss) och
ett litet runt fönster som vi ska sätta in i en dörr i tv-rummet som också
var slut, kommer heller inte in fler pga att de bestämt sig för att inte 
ha det i sitt sortiment :-(

Dags att koka risgrynsgröt och sen ta en bastu på det, vi har varit ute
och promenerat, kallt så det blir gott att sätta sig där nere nu och
svettas litegranna!
            

Kommentarer
Postat av: Camilla

Mysigt ställe, men jag saknar snö! Det skulle ju göra det hela ännu mer idylliskt. :) Här har vi inte heller en endaste liten snögnutta längre. Men hjälp vad skönt det lät med bastu efter kall promenad.
Kram!

Postat av: Anna

Aj, aj, aj du! Det där lät inget trevligt alls! Och bastu låter skönt! Tror jag och Frelle ska boka föreningens bastu någon dag i veckan!

Hoppas att din lördagskväll blir en stor FLIPP! Som plåster på de andra två flopparna!

/KRAM

2007-11-24 @ 18:49:43
URL: http://www.lilltrollet34.blogg.se
Postat av: Micke

Tokigt med alla vassa armbågar där.
Bastu var det länge sen jag besökte, trots jag har en i källaren :)

Hoppas det ordnar sig med färgen, man måste se till köpa så man i stort sett får över jämt.

Jaså, du hade mig som EFIT-spekulant du? Är det för allt mitt surrande tro?

2007-11-25 @ 07:24:59
URL: http://kludd.se
Postat av: Mia

Nä, vad synd att det blev en sån missräkning! Men då var ni ju duktiga som hade en köpfri dag ;-) Jag har också en bastu, det är den kallaste platsen i hela lägenheten, ligger mot en yttervägg och har inget aggregat...Häpp!! *L*

2007-11-25 @ 08:26:29
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Köpfria dagen tillbringade jag inomhus med fönsterputs och städ.. Inget kuligt när det är så mycket folk och störigt på julmarknader.. får se idag om vi tar oss till Åhus och julmarknaden där.. Känner mig en aning sliten idag.
Ha de fint kram

2007-11-25 @ 11:32:54
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: F

Jag hittade precis din blogg och har tittat runt lite. Jättetrevlig blogg som jag kommer att återkomma till.

2007-11-25 @ 13:15:50
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Cissi

Vad tråkigt att det inte var någon höjdare. Mycket folk är såå jobbigt. Sedan brukar det ju bli ganska hysteriskt.. :o)
Inträdet till Tjolöholm är 75 kronor per person och det tycker jag är lite dyrt men man får väl trösta sig med att det går till restaurering av slottet...
Kramar

2007-11-25 @ 13:21:46
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Monica

Nääää, va tråkigt att det blev så då. Finns ju inget värre än att trängas med folk ...å dessutom betala för att göra det.

Fint verkar det ha varit i alla fall.
Kram

2007-11-25 @ 16:26:31
URL: http://mjsson.com
Postat av: Camilla

Hallå datanörd! :) Vad gör du i dag? Hoppas du har en lugn och skön söndag!
Kram från jobbet!

2007-11-25 @ 16:58:16
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Helena

Det där sista lät riktigt bra. Ska sätta på bastun på en gång. Jag är lite frusen idag. Här regnar det bara.

2007-11-25 @ 17:05:40
URL: http://solgudinna.blogg.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback