Ålderstecken och Isaberg

Ålderstecken 1
Har precis kommit hem från optikern som gjort den
synundersökning jag skulle gjort när jag fick magsjuka.
Nu vet jag att jag är översynt med litet brytningsfel!?
Aha.....får nog ta reda på mer vad det innebär, enligt henne
så är det inget måste att köpa glasögon just nu, om jag köper
så ska det vara progresiva fick jag veta!
Frågade henne och detta är ärftligt eftersom både mamma och
Lotta är lika, vet ni vad jag fick till svar?
Detta drabbar alla mellan 40-45 år......öh, jaha....men inte män
lika ofta som kvinnor väl?
Jodå lika ofta som kvinnor bara det att män inte vill erkänna det sa hon :-)
Jo det stämmer nog, vi kvinnor kan ju sitta och prata om det som är
jobbigt med att synen försämras medans männen sitter tysta och
försöker läsa en tidning trots att armarna knappt räcker till!

Ålderstecken 2
En liten bit av en tand lossnade under  frukosten :-(
Där fick jag för att jag tackade nej till tandläkartiden när
min tandläkare ringde för ca 1 månad sen.
Bor ju inte längre kvar inne i Gbg så jag tänkte att jag ska ringa
en tandläkare här i Älvängen och boka tid istället.
Har jag gjort det? Nej !  *skäms*

Nu ska jag ta och packa in grejer i  husvagnen som står på gården
och sjunker  i värde, har bara använt den 2 ggr sen vi flyttade in i huset.
Vi som förr var ute var och varannan helg har knappt tänkt tanken
att vi kanske ska ta en tur.
Men idag åker vi till
Isaberg och ska sen stå där i 4 månader,
hoppas på en riktig dundervinter med massor av snö!
image682
Ser ju inte alltför lovande ut just nu såg jag när jag tittade på webkameran,
men det hinner ju komma, så länge det finns liv finns det hopp som
man ju brukar säga.

Några som det däremot inte alls finns hopp för är Brynäs IF,
alltså jag bara undrar, vad f*n händer där uppe i Läkerolen?
Just nu är jag nog bara glad att jag inte sitter där uppe och se
(ser bra på långt håll) dem förnedras match efter match,
ordet pinsamt passar i sammanhanget!

Packning var det ju.......

Kommentarer
Postat av: KvinnaFruMamma

Misstänker att även jag har lite försämrad syn och ska ta och boka tid. Det står lite före i kön(kolla upp leverfläcka och ta cellprov) som jag får beta av först. Behöver gå till tandläkaren men har stor rädsla så det lär jag tyvärr skjuta upp så långt det bara är möjligt.

Kramis

Postat av: Anna

Carina; har du inte upptäckt förrän nu att du ÄR gammal! :D

Hoppas ni får en skön helg i husvagnen!

/Kramisar

2007-11-30 @ 13:02:33
URL: http://www.lilltrollet34.blogg.se
Postat av: Mia

Jag har INTE dålig syn, jag har för liten tv!! För visst är det så när man knappt kan läsa texten??? Hoppas ni får snö där nere! Men chansen är väl större i Isaberg än i Älvängen??

2007-11-30 @ 19:35:29
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Helena

Ja visst är det trist. Jag har inte vant mig vid glasögon än, så jag glömmer att ta med dem när jag behöver. Armarna räcker ju inte till längre :0)
Advents kramar.

2007-11-30 @ 22:08:17
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: F

Jag lever numera efter Marie Fredrikssons kloka ord: "Jag är inte rädd för att bli gammal, det ser jag fram emot. Jag är mer rädd för att inte bli gammal".

2007-12-01 @ 10:36:03
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Think Twice

Jag har inte kommit så långt att boka tid hos en optiker än, men borde nog!
Behöver också justera avståndet på vissa texter jag läser, då allt blir suddigt.
Kör än så länge med billiga läsglasögon jag köpt på någon mack.
Är nog rätt "manlig" för jag vägrar också inse problemet;))
Ha det gott från ett regnigt skåne!
/Kram

2007-12-01 @ 11:57:56
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Camilla

Brynäs vann med 10-2 i dag!!! Hoppas du sitter, så att du inte svimmar och måste uppsöka läkaren också, det räcker med optiker och tandläkare.
Kramar och ha en skön adventshelg!

2007-12-01 @ 20:02:35
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Malee/Britt-Marie

Svårt tt kommentera när du använder så liten text ;-)

Båda jag och Ging HAR glasögon, men glömmer dom. Sitter vi där och kisar ikapp när vi ska läsa menyer och dylikt. Vi ser ut som två ugglor på utflykt :-)

2007-12-02 @ 02:53:25
URL: http://gingmalee.resaithailand.se
Postat av: Helen

Usch ja så är det glasögon o tänder, vilket gissel ;) Nä men skämt åsido vi är ju i vår bästa ålder, riktiga ungdomar :)
Ha de gott

2007-12-02 @ 15:28:19
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Cissi

Ja, se dålig och sedan inte kunna prata för man tappar tänderna. DET är ålder det.. :o)
Nej, inte är det ålderstecken inte. Det är bara det att det är lite skit med dagens ungdom!
Kramar!

2007-12-02 @ 18:26:48
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Micke

Jag säger samma om Modo.. snart blir det kvalserien och möter de Leksand.Malmö som var på tv i fredags blir det tufft! - där var det hockeypropaganda.

Jag tycker synen blivit knäpp jag med sista året bara, är väl all laptopssurfande i soffan ;)

2007-12-03 @ 17:30:14
URL: http://kludd.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback