Sköldkörtelfel

Fick ett brev från doktorn igår där det står att jag har överfunktion av sköldkörteln!
Ska dit nästa vecka igen för vidare provtagningar, jaha, ännu fler stick alltså :-(
Vanliga symptom är:
svettningar, ja det kan jag absolut skriva under på!!
irritation,  jaså beror det på detta, känns ju skönt att kunna skylla på
rastlöshet,  näää, ständigt trött istället
hjärtklappning,  Enstaka gånger bara
diarré,  har jag ju haft problem med i flera år
ökad aptit,  Svårt att tro att min kan öka mer än den redan är
Sömnsvårigheter, Ja trots att jag alltid är trött
Trötthet , Jaaaaa
Utstående ögon, nej tack och lov inte, hoppas slippa det
darriga händer, Nää inte ännu iallafall
mensrubbningar. Ja
Viktminskning, Ja men det är ju medvetet
Oro el ängslan, Ja just nu känner jag det över en hel del saker, men än vanligt......ja kanske

Känns faktiskt bara skönt att få en förklaring på en hel massa saker som jag haft problem med,
mer får jag veta när doktorn har tid att ringa mig för mer info, när nu det blir!

Något roligare istället, vi kanske får flytta in vecka 28 istället för vecka 31, skulle ju vara
helt underbart skönt, flytta in och sen åka på semester någon vecka.
Att ha allt på plats när man kommer hem och kunna greja iordning istället för att flytta
direkt, ja nu håller vi tummarna att det blir så.
Det som gör det osäkert är om städfirman kan städa ur huset tidiagre än säljaren beställt
från början, deras husbygg går tydligen så bra nu så de flyttar tidigare!
Nu ska jag packa och laga mat inför helgens bravader, vi åker ju till Ödeshög på en
vårträff med husvagnsforum som jag skrev om tidigare.
150 pers som umgås och har roligt tillsammans, ska bli så roligt och behövligt känner jag!
Vagnen står nyputsad och nystädad och bara väntar på att få komma ut och röra på sig,
en katt bland hermelinerna, ensam bland alla båtar :-)
image253

Kommentarer
Postat av: Micke

Ja, vad den blänker!
Kul om ni får tillgång till huset lite tidigare.

Här håller grannen på ena sidan på att sälja sitt hus med.. tro hur det går. Ja, att det blir sålt är ingen tvekan.

Postat av: Tina

Aha var det det som var felet. Överproduktion har jag haft sen tonåren, dock ligger jag precis över gränsen så jag har aldrig blivit behandlad däremot kollad en gång/år men nu på "gamla" dagar har den sjunkit till normal nivå och det märks en betydlig skillnad. Ibland har jag rasat över att de inte iaf försökte behandla ändå för att se om jag mått bättre.
När alla prover är tagna så kommer du snabbt att se en förbättring!!
Hoppas verkligen ni får flytta in tidigare låter ju länge nog att vänta ändå.
Kram

2007-05-16 @ 10:37:23
URL: http://www.calypsodesign.se
Postat av: Caroline

Och jag har underfunktion av sköldkörteln sedan 1975 och äter Levaxin för det.
Jobbigt när man inte vet vad det är, men skönt när man väl får diagnos på det hela!
Caroline

2007-05-19 @ 18:41:55
URL: http://ci-carolinestenborg.se/wp/

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback