Helgen

Söndag morgon och jag kan inte sova, trots att vi var uppe sent igår kväll
så vaknade jag 6 imorse utan att lyckas somna om igen.
Igår var vi hemma hos Stefans mamma för att göra ordning lite iför
att hon ska få komma hem från sjukhuset till veckan.
De håller som bäst på att gör iordning en vårdplanering för att hon ska
kunna få vara i hemmet istället för på sjukhuset.
Köpte en ny fåtölj till henne igår som är lite högre än soffan som hon
inte längre kommer upp och ner i, en fåtölj som man kan fälla bak
med fotpall till. Plockade bort en del på hörnsoffan för att det skulle
bli mer plats i vardagsrummet, för att det inte ska se trångt ut.
Eftersom hon nu har rullator måste vi tänka på att det ska gå att
komma fram med den utan att köra på alltför mycket grejer, rena ytor.
Vad vårdplaneringen kommer att innebära vet vi inte ännu riktigt,
Stefan ska vara med morgon fm när den ska göras färdig för att höra
vad de har kommit fram till.
På vägen hem stannade vi hos Eva & Kjell (Stefans moster med man)
för att stanna till en snabbis, blev kvar längre än vi tänkt så när vi kom hem
var det redan kväll, jag var fullständigt slut, somnade på soffan.
Tabletterna jag äter mot nervsmärtorna gör att jag blir så fruktansvärt
trött, hoppas iallafall att det är de som gör det.
Läkaren skulle ringa mig på onsdag så får jag väl veta mer antar jag,
har ju heller inte fått tid för röntgen som jag ju väntar på.
Hungrig, har ju varit vaken flera timmar redan så nu är det hög tid för
frukost, får väcka Stefan.
Sen ska Stefans mamma få komma hem en sväng idag från sjukhuset
så vi är uppe i Alafors med henne en stund på dagen.
Sen hem och städa inför visningarna som ju är på måndag och tisdag,
ska bli skönt när detta är färdigt, när lägenheten är såld så vi kan
släppa den biten helt och hållet.

Kommentarer
Postat av: Tina

Det var ju lite väl tidigt att vakna en söndagsmorgon! Samtidigt, minns jag, var det ganska skönt de där timmarna på morgonen när alla andra sov o man hade huset för sig själv.
Hoppas det går bra med vårdplanering m.m. Det är skönt när visningen är över o allt är klart o sen är det bara o packa o packa o......

Kram

Postat av: Chrissie

Vad skönt om Stefans mamma kan få vara hemma istället för på sjukhuset.
Låter som ni har mycket att göra idag, hoppas du hinner med att ta det lite lugnt också. Vaknar man tidigt brukar man bli så trött framåt eftermiddagen - iaf jag, då brukar en "powernap" göra underverk.
Stor kram, Chrissie

2007-05-06 @ 13:41:56
URL: http://fredagssnack.blogg.se
Postat av: Malin

nä int ä ja bitter int! finns mycket som jag irriterar mig på, men antar att jag inte är mycke bättre själv :)

2007-05-06 @ 17:51:12
Postat av: Micke

Tokigt med tröttheten men kan väl bli så när man stoppar i sig nått att sömnen rubbas.

Hoppas det går bra med lägenheten nu då!

2007-05-06 @ 18:47:37
URL: http://kludd.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback