Fräckhet! :-(

Lika förvånad varje gång jag bloggar 2 ggr på en dag,
detta är dessutom den tredje för dagen.
Har gått och varit småirriterad hela dagen så nu måste jag skriva av mig känner jag.
Visningen av vår lägenhet är ju på måndag och tisdag nästa vecka,
en bokad och en öppen visning står det i annonsen.
Vår mäklare ringde förra veckan och sa att det var en som absolut inte kunde
komma någon av visningsdagarna så hon undrade om hon kunde
få visa lägenheten på onsdag (läs igår).
Kände att jag var mot detta från första stund men Stefan tyckte att det kan
hon väl få göra, de kan ju inte annars...................okey då.
Igår mailar mäklaren och talar om att det kommer 3 familjer på visningen,
alltså 2 till som INTE kunde komma nästa vecka.
Hemma får man ju inte vara så det var bara att ge sig iväg en stund,
sen ringer hon och säger att vi fått ett bud, ett högt sådant dessutom.
Sen sa hon att den som bjudit sagt att budet kanske inte gäller nästa
vecka så hon undrar om vi ska ta det!?!?!?
Fan hur folk är, för min del känns det inte som att dessa människor inte kunde
komma utan de vill vara först bara, tydligen "köper" ju mäklarna dessa argument också.
Kan bara tänka mig om jag själv bokat en visning på ett hus/lya också får jag veta
innan visningen ens varit att det/den redan är såld, jag hade blivit tokig minst sagt.
Detta var alltså vad vi nu kummat göra, om vi hade velat, aldrig i livet, klart
vi ska ha en visning som är annonserat i tidningar och på Internet.
Också har jag idag läst att det är säljaren som bestämmer vem som ska
få köpa, behöver alltså inte alls ta högsta budet.
För vår del så får vi räkna på de bud som kommer in, om lägenheten säljs
över ett vist pris så ska mäklaren ha en högreprocentsats så det kanske inte alls
lönar sig att ta det högsta budet.
Skulle faktiskt vara skönt och kunna säga, näää tyvärr vi tar hellre den köparen
för att......tja, va som helst som låter skitdumt, men det är vi som bestämmer i frågan !


Kommentarer
Postat av: Chrissie

Hmm, ja vilket sätt. Det verkar onekligen som det kan vara en taktik att se lgh/huset före alla andra och sedan ge ett högt bud. Bra att ni har visningen som ni tänkt, tycker det är schysst mot övriga intresserade och dessutom kan de ju lägga ett lika högt eller högre bud än de första.
Lycka till hur som helst. Kram Chrissie

Postat av: Micke

Jaa, visst känns det lite som du känner.
Märkligt att mäklaren undrar så, kanske lite rädd inte få lite "extrapengar"!
Hoppas det går bra med allt i allafall!

2007-05-03 @ 19:52:44
URL: http://kludd.se
Postat av: Anna

Åh, vad jag blir arg över att läsa ditt inlägg!
Har då mäklaren ingen respekt alls för de som ska
sälja sin bostad?! Det låter nästan som att dom vill köra iväg er från er egen bostad! Tycker det är sjukt att mäklaren ens ringer å frågar om det går bra med öppenvisning och sedan dessutom lägger till 2familjer!

Gör bara det som känns rätt för er!

/kramar

2007-05-03 @ 21:53:05
URL: http://www.annalundberg.se
Postat av: Anna

Åh, vad jag blir arg över att läsa ditt inlägg!
Har då mäklaren ingen respekt alls för de som ska
sälja sin bostad?! Det låter nästan som att dom vill köra iväg er från er egen bostad! Tycker det är sjukt att mäklaren ens ringer å frågar om det går bra med öppenvisning och sedan dessutom lägger till 2familjer!

Gör bara det som känns rätt för er!

/kramar

2007-05-03 @ 21:53:16
URL: http://www.annalundberg.se
Postat av: leila

Hej, verkar som om mäklaren inte gör sitt jobb. så där får det inte gå till. förstår om du är irriterad. kram på dig/leila

2007-05-03 @ 22:13:48
URL: http://ladyley.se
Postat av: Nettan

Hej vännen! Förstår att du är arg!!! Håller ju på att sälja mina morföräldrars fritidshus just nu och det är visning den 20/5. Men mäklaren har redan visat huset för ett par för att dom ska flytta utomlands... Och dom var tydligen JÄTTE intresserade och så... visst sa jag till mäklaren, vid rätt pris så sälj då (då hade det inte ens kommit ut på nätet ännu), NÄÄÄÄ då helt plötsligt så ville visst spekulanterna vara med när det är öppen visning och vara med på budgivningen ööööööööööööööööööö..............

Jag tror säkert ni kommer komma upp i lika bra pris när budningen väl börjar!!

NUUUUU är det inte långt kvar i skolan för min del och jag håller på att söka jobb för fulla muggar, men har nu kommit på att det är i skolan jag vill jobba och inte på dagis som jag trodde tidigare. och så har jag kommit på en sak till.... JAG VILL LÄRA MIG TECKENSPRÅK!!!!!

Kan det vara så att du är min tvillingsjäl kanske ;)

Kram kram

2007-05-03 @ 22:14:20
URL: http://www.nettiz.se
Postat av: KvinnaFruMamma

Dessa mäklare*SUCK* de tror att de kan göra som de vill.
Inte för att det är rättvist eller schysst men jag kan förstå att den som la ett bud och gjorde ett försök. De kanske inte kan hänga med i en budgivning utan försöker lägga det högsta de kan och hoppas genom att försöka pressa er att ni ska godta budet.
Det är verkligen djungenslag.

Ni behöver inte ens ge en förklaring till om ni väljer någon annan än den som la det högsta budet.
Förstår känslan att man inte ska sälja till dem bara för att...

Lycka till med visningarna och jag hoppas på många och höga bud!
kram

2007-05-03 @ 22:39:34
URL: http://kvinnafrumamma.blogg.se
Postat av: Tina

Jupp man blir skitarg!! Var ju så med ett hus jag skulle titta på o där var budgivningen igång innan första visningen var....
Nä, det är inte alltid det lönar sig o ta det högsta budet ibland kan inflyttningsdatum oxå spela in.

Kram

2007-05-04 @ 18:43:40
URL: http://www.calypsodesign.se
Postat av: Monica

Jag skulle reagera precis som du gör - det får ju vara måtta på´t!!

Må bäste man få lägenheten *blink*
Kram!

2007-05-04 @ 20:55:45
URL: http://mjsson.com
Postat av: Caroline

Så får ju inte mäklaren göra, det är ju ni som ska bestämma när lägenheten kan visas och budas på!
Jag skulle blivit sur på henne då!

Kram Caroline

2007-05-04 @ 21:37:36
URL: http://ci-carolinestenborg.se/wp/
Postat av: Pialotta

Nej då gör ni som ni vill med den grejen det är ju ni för sjuttons gubbar som ska ha veva in pengarna.. sjukt det där..
Ha de fint o trevlig helg Carina

2007-05-05 @ 18:55:27
URL: http://kafferasten.blogg.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback