Instängd

Usch detta känns pest!
Att vara "instängd" och sjuk när det är så fint väder!
Pencillinet jag äter heter Doxyferm, skall intagas in samband med
måltid men ej tillsammans med mjölkprodukter, svårt tycker jag
eftersom det ju är mjölkämnen i nästan all mat man äter.
Som tur är så är det bara 1 tablett om dagen jag ska äta.
Huden får heller inte utsättas för sol när man äter den medicinen,
tittar ut och önskar inget hellre än att vända ansiktet mot solen för att njuta lite.
Men jag har ett 10-tal nya böcker som inhandlats under rean så sysslolös behöver
jag ju trots allt inte vara även om jag är "instängd" mellan 4 väggar.

Apropå väggar, vi ska titta på ett
hus igen!
Egentligen är visningen inte förrän 10/4 men vi ska dit och titta nu på söndag redan.
Känner nämnligen de som bor i huset intill, Lisbeth & Lasse som fixat så att vi får
komma in redan nu för att titta.
Huset ligger i Älvängen där Stefan ju jobbar, förra huset vi var med och budade på
låg också där, risken är att även detta stiger på tok för mycket i pris!
Ett äldre hus som är lagomt stort för vårt lilla hushåll, annars är allaför stora för oss.
Enligt Lisbeth & Lasse är detta ett hus att bara flytta in i, inget akut alls som
behöver göras, allt som är gjort är dessutom fint/riktigt gjort enl dem.
Låter perfekt tycker jag, kan bilderna utantill nu och har upptäckt några saker
som jag skulle vilja ändra på i framtiden!
Spisens placering är ju  helt idiotisk, inne i ett hörn så!
Det skulle jag vilja ändra på, men det kan man ju göra i samband med att man
tar bort hela den väggen mot matrummet har jag försökt förklarat för Stefan :-)
Att det saknas vatten på övervåningen är också något jag kommer sakna,
mest eftersom jag går upp och kissar varje natt, kan tänka mig när jag ska nedför
trappan mitt i natten, usch!
En öppen spis höjer ju också mysfaktorn rejält, men det är sånt som inte
är akuta saker tack o lov!
Har som jag skrivit förr bott på alldeles för många ställen, men har aldrig haft en
öppen spis någon gång, bara kakelugn.
Såg ett program på tv för flera månader sedan där de hade superfräcka
glaseldar som alla kan ha, kolla in deras sida
här får du själv se, alltid ett alternativ
för oss som är sugen på lite mys under vinterhalvåret!
Som ni märker så har jag även i detta hus flyttat in, detta trots att vi inte
ens varit inne i det, inte alls bra, jag vet det!
Men det bara blir så........i huvudet har jag redan flyttat in.

Nu ska jag börja på en ny bok, Azyl av Liza Marklund.
Men innan dess så ska jag ringa till mormor och tacka för blomstercheckarna vi
fick med posten idag, goa mormor!

Kommentarer
Postat av: Kaffebönan /Pialotta

Men lilla du, du hinner inte bli bra förrän det är dags igen.. Inget eller dåligt immunförsvar.
Kan de vara bra att käka så mycket antibiotika gång på gång tro??
Måste kanske någon gång läkas av sej själv, men det är klart man har ju så bråttom att bli frisk.. Jobb och annat kallar. Hur som haver ha de fint med boken..
Kram

Postat av: Pia, uppe i det blå

Trist att inte kunna/orka njuta av vårvädret. Du är nog snart piggelin igen.
Trevligt hus...(kikade in där) och trevlig kväll.
Kramkram.

2007-03-28 @ 20:03:03
URL: http://pialill.se/piablogg/
Postat av: leila

Men lilla gumman . fy så tråkigt att du ska vara sjuk. Jag skickar lite friskbaciller till dig via nätet :) jättefint hus. jag kikade in på den sidan. kramis och krya på dig/leila

2007-03-28 @ 21:58:48
Postat av: Tina

Ja det måste ju kännas vidrigt att inte få njuta av denna första vårsol den som gör så gott för själen!! Men det ska, säger de, fortsätta ett tag till....
Det såg jättemysigt ut huset!!! Har oxå upptäckt det där att husen är för STORA för mig o sen vill ju jag helst ha ett 1-plans eftersom jag har svårt för att gå i trappor, så det blir lite begränsat :(
Kram

2007-03-29 @ 08:27:03
URL: http://www.calypsodesign.se
Postat av: Malin

Ja usch de är inge roligt alls.. Men igår tog jag hem deras dator så har den hemma nu. Ska dock lämna tillbaka den innan mamma kommer hem ikväll, så hon inte klättrar på väggarna :) Hörde/läste att du är sjuk IGEN. Trökigt. Krya på dig!

2007-03-29 @ 10:57:21
URL: http://malinchica.blogg.se
Postat av: Malin

Hehe ja precis! Så det skulle allt va nåt de :-)

2007-03-29 @ 11:06:22
URL: http://malinchica.blogg.se
Postat av: Malin

Ja fast då måste man ju hyra en lägenhet. Sanna o Sofia har äntligen hittat en i Oslo nu. 7000 i månaden samt 14000 (!!!) i deposition.. Jaså? Har inte hittat nå aupair jobb i Göteborg! Har kollat där, Halmstad & Stockholm!

2007-03-29 @ 11:15:10
URL: http://malinchica.blogg.se
Postat av: Malin

Oj, 2 st på så kort tid.. Ja då kanske dom inte är så lätta o jobba åt.. Ja de är synd att de är så dyrt med lägenheterna där.. Annars hade ju det vart roligare än o bo hos en familj o jobba så!

2007-03-29 @ 11:22:16
URL: http://malinchica.blogg.se
Postat av: syrran

verkar vara ett av de mysigaste husen ni tittat på,tycker jag att det ser ut som.men som sagt var priset går väl fort uppåt...mys pys med bastu...natti natti

2007-03-29 @ 20:58:45

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback