Härlanda Tjärn

Idag har varit en sån konstig dag hos oss, Stefan kom nämnligen hem tidigt idag!
Jag slutade tidigt men Stefan som alltid är hemma sent kom strax efter mig,
han har varit med Mona på Sahlgrenska idag så han har varit ledig från jobbet.
Passade då på att åka upp till Härlanda Tjärn där vi promenerade runt  den lille sjön,
strålande solsken och massor med människor där!
image207
Ligger inte ångt ifrån Kärralunds Campingen som ju ligger ganska centralt till.
Förr var vi ofta där och gick runt men numera är vi sällan hemma på helger och i
veckorna hinner vi inte.......eller?
Kanske är det så att vi blivit lite för bekväma också, gör ju inget att det hunnit mörkna
ute, förresten går vi ju mot ljusare tider nu så det kan jag heller inte längre skylla på.
Tänk om man skulle fösöka få detta till en vana, ett försök kan ju aldrig skada.......

Kommentarer
Postat av: leila

Hej, ser härligt ut.kramen leila

Postat av: Chrissie

Det låter som ni fick en härlig em och promenad. Jag försöker också alltid att promenera lite varje dag och en mer rejäl promenad på helgen - ibland går det bra men ibland slarvar jag ;) Det är verkligen fint vid Härlanda Tjärn.
Kram Chrissie

2007-03-21 @ 19:29:25
URL: http://chrissie.blogg.se
Postat av: Kaffebönan /Pialotta

Härlig bild och ser it att vara kanon där.
Jag försöker ocxå gå ut en promis var dag eller "Elsa" en runda. Visst händer det att inget blir av, men då har jag sånt dåligt samvete, för jag vet att en promis var dag är rena rama medicinen för hälsan.
* Med anledning av min blogg idag så tror inte jag vi har samma magproblem.
De som har ballongmage och uppspänd mage rekomenderas inte att äta rena rama fullkornsmat, utan snällare sådant. Det som togs upp i programmet var just att fullkornspasta inte var så nyttigt. Jag har på andra hålletmage.. kan gå i dagar och behöver inget toabesök. Men så kan det vara på andra hållet oxså, just som du har haft det när man är på stan eller stranden eller någonstans på resa då man verkligen behöver ila till en toastol .
Usch ja det där är nog olika för oss alla. Ris, potatis och pasta ska jag försöka unvika i möjligaste mån nu i alla fall.. GI-bröd måste jag hitta o dinkelmjöl har jag köpt.
Ha de fint på promenaderna Carina och vissla i kapp med solstrålarna :-)
Kram på dej

2007-03-21 @ 19:48:42
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Kaffebönan /Pialotta

Härlig bild och ser it att vara kanon där.
Jag försöker ocxå gå ut en promis var dag eller "Elsa" en runda. Visst händer det att inget blir av, men då har jag sånt dåligt samvete, för jag vet att en promis var dag är rena rama medicinen för hälsan.
* Med anledning av min blogg idag så tror inte jag vi har samma magproblem.
De som har ballongmage och uppspänd mage rekomenderas inte att äta rena rama fullkornsmat, utan snällare sådant. Det som togs upp i programmet var just att fullkornspasta inte var så nyttigt. Jag har på andra hålletmage.. kan gå i dagar och behöver inget toabesök. Men så kan det vara på andra hållet oxså, just som du har haft det när man är på stan eller stranden eller någonstans på resa då man verkligen behöver ila till en toastol .
Usch ja det där är nog olika för oss alla. Ris, potatis och pasta ska jag försöka unvika i möjligaste mån nu i alla fall.. GI-bröd måste jag hitta o dinkelmjöl har jag köpt.
Ha de fint på promenaderna Carina och vissla i kapp med solstrålarna :-)
Kram på dej

2007-03-21 @ 19:48:48
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Malin

Nu får du klura lite mer :)

2007-03-22 @ 20:30:02
URL: http://malinchica.blogg.se
Postat av: Anna

Hej!

Vilken härlig vårbild! Ser nästan ut som att det är sommar redan! Här är det också strålhärligtvårväder! Solen värmer väldigt varmt.

/KRAM

2007-03-23 @ 09:38:53
URL: http://www.annalundberg.se
Postat av: Monica

Härlig bild - där kan jag tänka att det är härligt att gå vid sådana fina dagar som det är nu.

Oj, nu börjar hockeyn igen ---->>>>
Kram

2007-03-23 @ 19:59:50
URL: http://mjsson.com
Postat av: Nettan

Åh vilken härlig bild, och vad mysigt att ni bägge var hemma tidigt för en gångs skull.Själv så är jag JÄTTE mycket ensam nu för tiden (med barnen förståss)för T bara bowlar, bowlar och bowlar... Kan tänka att det är en del i hans sorgearbete....
I skolan har vi pissmycket just nu men det är såååå intressant!!!! Ha en underbar helg.Kramisar Nettan

2007-03-23 @ 21:59:27
URL: http://www.nettiz.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback