Drömmar

Så konstigt, har för andra gången denna veckan drömt om min gamla vovve Buster!
Verkligt så in i baljans, har till och med i drömmen tänkt att tur att detta inte är en dröm bara.
Han "satt" i knä på mig så som han alltid gjorde, med frambenen över mina ben och
bakbenen i golvet, svansen gick som aldrig förr, han var helt enkelt skitglad! Också den blicken :-)

Har mer och mer insett att jag måste byta jobb, har inget eller obefintligt immunförsvar
eftersom jag blir sjuk gång på gång.
Vad ska man göra istället då blir ju den naturliga frågan?
Tja, säg det, inte lätt vid 45-års ålder "hoppa" på nå´t så bara.
Men så fick vi nya nummret av Husvagn & Camping i veckan som jag satt och
slöbläddrade lite i, ser en annons från Ale Kommun!
De söker en campingvärd som i eget regi vill starta och driva en camping utmed Göta Älv!!
Detta har ju Stefan och jag skojat om, skoj men också lite allvar, att egentligen
skulle vi väl driva en egen camping!
Det är ju där uppe vi ska titta på huset nu på söndag också, tänk om.......
Känner att jag blir så jäkla osäker, sjutton också, jag vill ju detta sååå mycket.
Det skulle ju vara en dröm som jag själv kunde påverka i rätt riktning för egen del.
SItter här och tittar på annonsen, vill så gärna ringa för vidare info men kommer inte "till".

Idag när Stefan kommer hem ska vi åka till Isaberg för sista gångern den här säsongen,
tar hem vagnen på söndag igen.
Egentligen sträcker sig tiden över påsken i år också men vi kan ändå inte vara där eftersom
vi nu mer och mer behövs för att hjälpa Stefans mamma.
Syrran hans kommer ner i kväll från Sundsvall och stannar över helgen så då passar
vi på att plocka hem den och förhoppningsvis njuta av det vackra vädret som jag inte
alls fått känna av under veckan.

Kommentarer
Postat av: Anna

Lilla gumman! Det kostar och skadar inte
att skaffa mer information! Ta och ring
och hör dig för! För hur roligt är det att
vara på en arbetsplats, även om man trivs med
arbetskamrater och uppgifter om man ständigt
blir sjuk hela tiden...Och du och Stefan har
ju stor erfarenhet av campinglivet och säkert
hur en bra camping ska skötas och vara! Och
om ni ändå ska åka upp på söndag och titta på hus,
kan ni lika gärna kika på anonsen också!

Lyd rådet från en klok gumma med öroninflammaton *less*

KRYA PÅ DIG VÄNNEN! OCH LYCKA TILL!

/Kramisar

Postat av: Malin

Jamen de är väl bara o köra de :)
Nu har pappa lånat en dator från jobbet som jag får ha en vecka, så nu leker livet igen ;)

2007-03-30 @ 17:35:30
URL: http://malinchica.blogg.se
Postat av: Monica

Ring och få info vettja - du binder dej ju inte med något för det. I Älvängen bodde mina kusiner....100 år sedan jag var där - undras om inte min faster bor kvar ( du förstår vilken sammanhållning vi har i släkten )

Ja du, vad hände med FBK...det är vi många som undrar *suck*

Njut nu av helgen.
Kram

2007-03-30 @ 18:57:18
URL: http://mjsson.com
Postat av: Kaffebönan /Pialotta

Ja det där att byta jobb är säkert bra för dej Carina.. immunförsvaret klarar säkert (kanske) inte alla ungar med smittor jämt.
Det där som campingsvärd låter väl bra.. passar ju säkert dej.
Huset, ja hopps det blir något då.
Husvagnen trodde jag ni skulle ha där nu hela sommaren..
Ha de gott o en trevlig helg

2007-03-30 @ 23:46:23
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Nettan

Ja du gumman! Jag vet precis hur det är att bara släppa taget och flyga, men tänk på att JUST DU är en av dem som har stöttat mig hela tiden!!!!! och det har ju faktiskt gått bra än så länge, så varför inte chansa du med???? Information kan du ju alltid skaffa dig, eller hur! Kramisar Nettan

2007-03-31 @ 14:58:14
URL: http://www.nettiz.se
Postat av: Malee

Klart du ska bli campingvärd! Låter ju jättekul, och vilket immunförsvar du kan bygga upp när du jobbar i friska luften!

En camping vill Ging hälsa på... han är helt förälskad i husvagnar, det finns inte i Thailand :-)

2007-04-10 @ 14:48:27
URL: http://gingmalee.resaithailand.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback