Vår tomt

De som äger huset vi köpt har bett oss komma dit när vi får tid
för de vill visa oss värmesystemet, såna solceller bl a.
Igår var vi dit men ingen var hemma, tyvärr, jag hade ju sett fram emot
att få titta en gång till.
Hela 2 månader sedan vi köpte huset och då var vi inne i 30 minuter kanske,
Stefan var ju med på besiktningen vilket jag inte var, vill ju så gärna
få se det en gång till innan semestern och flytten.
Vet ni vad jag gjorde?
Passade på att fota lite runt huset, på tomten rättare sagt!
image292
I ena hörnet av tomten finns ett stooort kastanjeträd som jag ju älskar,
så vackra när de blommar.
Stefan kom på en bra grej, att man kanske kan ha en hängmattan mellan
trädet  och hörnet på altanen.
Eller i gungställningen, men då måste man dölja ställningen,
kanske med hjälp av snabbväxande humle.
Altanen går i vinkel.........
image293
............här är andra delen av altanen, räcket upp till entrén och ingången
till källaren utifrån.
image294
Ett fruktträd, frågan är vad det är för sorts frukt, syns knappast på fotot heller.
image295
Nedanför farstukvisten som skymtar uppe till vänster på bilden.
image296
Och här är farstukvisten och trappan från annan vinkel!
Klematis som klättar på spaljen, där uppe finns en väggfast ljugarbänk
som är perfekt för morgonkaffet och lite filosoferande.
Vill ju flytta in i huset NU,  kan inte vänra längre känns det som!
Nu ska vi fortsätta packa ännu ett flyttlass i bilen som Stefan lastar
ur på jobbet sitt imorgon.
Ett lass varje dag har vi tänkt oss så är det bara möblerna kvar till
sista dagen när vi har stor bil att lasta i, underlättar att få undan allt annat!

Kommentarer
Postat av: Micke

Kan tänka mig det suger i flyttarmen (vad lustigt det blir stavat!) *S*
Men, ni hamnar ju där så småningom och får njuta av sommaren ändå. Men blir ju man går och fantiserar om vad man vill göra osv.

Postat av: Chrissie

Vad roligt att detta är ert! Tomten är ju jättefin. Skall bli kul att se hur ni får det inomhus sedan, om du lägger ut bilder då vill säga.
Kram & hoppas du har det bra i värmen.

2007-06-11 @ 22:13:28
URL: http://fredagssnack.blogg.se/
Postat av: Malin

Nej dom blir inte lika bra. Iofs vet jag inte så bra heller för har ingen sladd till mobilen så kan inte lägga in dom bilderna.. Tror pappa har en sladd så ska nog låna den nån dag! Kolla min blogg, nu blåser det upp till oväder ska gudarna veta!! Skulle INTE vilja sitta i ett flygplan nu!!!

2007-06-11 @ 22:59:42
Postat av: Tina

Åhhh kastajeträd som som är så fint!!! Ser ut att vara en härlig trädgård!! Förstår att det drar när man vet att man har ett hus men sitter i flykartonger...typ...
Kram

2007-06-12 @ 09:41:29
URL: http://www.calypsodesign.se
Postat av: Malee/Britt-Marie

Guu? så fint! Förstår verkligen att du vill flytta NU!

2007-06-12 @ 10:13:40
URL: http://gingmalee.resaithailand.se
Postat av: Monica

Klart ni vill flytta NUUUUU!! Finns det något värre än att vänta - usch & fy.
Vi får hoppas att det blir en riktigt fin & lång höst så ni får njuta lite av trädgården.
Kram

2007-06-12 @ 20:26:08
URL: http://mjsson.com
Postat av: Nettan

Åhhh, vad fint det ser ut att vara!Förstår verkligen att du längtar nu. Jag vill oxå flytta fast jag vet inte hur jag skulle orka packa ner allt och RENSA!!!!! Längtar tills innebilder kommer så småning om. Kramisar Nettan

2007-06-12 @ 21:11:07
URL: http://www.nettiz.se
Postat av: leila

hej, jättekul att få se lite bilder. förstår att ni längtar. lite annorlunda blir det än att bo i lägenhet. jag saknar en trädgård men inte ett hus :) inte just nu , det får bli senare. jag har inte gjort annat än köpt hus, renoverat hus och sen flyttat känns det som så nu får det vara ett tag, lycka till med flytten och en flyttkram får du av mig/leila

2007-06-12 @ 23:03:31
URL: http://ladyley.se
Postat av: Pia, uppe i det blå

Jättefint...och snart är ni väl på plats.
Hoppas du har det bra....
Kram

2007-06-13 @ 16:59:50
URL: http://www.pialill.se/piablogg/
Postat av: Pialotta

Ja du längtar säkert nu Carina.. hade jag oxså gjort.. låter så härligt med trädgård:-) Å så Klematis som jag älskar:-)Har en på balkongen nu, en som ska bli så vackert blå
Kram på dej

2007-06-13 @ 17:22:49
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Malin

Jo jag vet, men jag vet inte hur man gör?! Vet du?

2007-06-13 @ 20:10:14

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback