Sommar

Sitter och funderar på hur man ska göra för att få ut så mycket
som möjligt av sommaren, oavsett väder menar jag nu.
Är det vackert väder med sol och värme är det ju bara att
lägga ut filten på en klippa eller i sanden någonstanns där det
finns en gnutta vatten.
Men om det inte är fint väder då, hur sjutton gör man då?
Så går mina tankar just nu, att tillbringa sommaren i Sverige är ju
inte alls någon garanti till värme & sol.
Tänker så här, böcker måste ju absolut vara någon slags bas i
packningen, oavsett var man än åker.
Att läsa en bra bok passar både på stranden och inomhus (vagnen),
ljudböcker är ju helt perfekt om man vill lyssna tillsammans
med någon (Stefan t ex) !
Varje år brukar jag säga att den här sommaren ska jag varje dag lyssna
Sommar  P1, gör jag det då, nää bara någon enstaka gång!
Men när jag nu läst vilka som ska prata så blir jag ju verkligen övertygad
om att jag ska lyssna ofta på programmet.
image306Foto: sr.se
Vad sägs om dessa värdar:
Mark Levengood, Filip Hammar, Lars-Åke Wilhelmsson,  Micael Nyqvist,
Mia Törnblom, Christer Fuglesang, Knut Knutson, Renata Chlumska
Magdalena Graaf, Paolo Roberto m. fl.
Ja dessa namn får iallafall mig att nu JÄKLAR ska här lyssnas på P1 i sommar!
Varje gång jag lyssnar blir jag helt tagen av just det den personen har att
berätta, händer att jag inte ens vet vem som pratar men "fastnar"
ändå vid radion.
Mer då, god mat med passande dryck helst tillsammans med goda vänner,
skulle tro att om det är dåligt väder lär man väl slinka in i en och
annan butik också, går väl inte att undvika.
Sena kvällar....nätter hör till lite då och då också tycker jag, att vara uppe
vid soluppgången och sen krypa ner i sängen, tja vi får se hur det blir.
Sen efter semestern hoppas jag åka hem utvilad för att orka med ännu en flytt!
Undrar vilken i ordningen, över 25 ställen har jag bott på iallafall, suck suck.....
Hur gör ni för att känna att det verkligen är sommar, det där lilla extra?

Kommentarer
Postat av: Nettan

Ja, du vännen... Kan nog inte svara på din fråga den här gången.Har oxå väldiga semesterkval just nu och vi vet inte riktigt vad vi skall hitta på.Önskar så att det kommer vara mycket sol och värme i sommar, men det är ju just det där - Tänk om det inte blir det då.....
Kramisar

Postat av: Malin

Japp, fjärran! Haha de är faktiskt bara en kompis :)

2007-06-15 @ 08:26:31
Postat av: Pialotta

Ja du jag säjer oxså vart år att jag ska lyssna, men.. p1 är ju inte var dag man har på radiolan:-)
Ska absolut i år, massor av kända intressanta människor..
Jag säjer bara..Ulf Lundell.
Ha de skönt Carina..
Kram på dej med eller utan ljudbok:-)

2007-06-15 @ 15:40:05
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Monica

För en hundra år sedan då man alltid lyssnade på P3 och sommarpratarna höll till där så lyssnade jag alltid. Ofta hade vi radio med till stranden där vi lyssnade på en väldigt massa intressanta historier.
Jag vet bara inte hur jag ska komma ihåg att byta till P1??! Kanske kan man lägga in en påminnelse i mobilen *funderar*
Inegn aning hur min sommar blir. Vet bara att den första veckan går åt till att "släppa jobbet" å den sista till att ställa in sig på att börja igen *s*
Kram på dej

2007-06-15 @ 21:35:19
URL: http://mjsson.com
Postat av: Chrissie

Mitt bästa tips för att känna att det är sommar är att göra saker som man tycker är roliga - HELA sommaren, alltså även när man jobbar. Nu är ju kvällarna ljus och det känns lättare och roligare att hitta på saker.
På så sätt förlänger jag min sommar.
Ha en skön helg! Kramar från Chrissie

2007-06-15 @ 22:02:13
URL: http://fredagssnack.blogg.se/

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback