Medborgarskolan

Idag fick jag en broschyr från medborgarskolan här i Göteborg med omnejd.
Den innehåller alla de kurser de har att erbjuda på de olika orterna.
Finns flera jag skulle vilja gå men priserna gör att det blir inte av för min del,
alldeles för dyrt, de flesta kostar 1500-2000:- och de som är endagskurser
kostar 400-1000:-. Släktforskning låter så spännande tycker jag, någon gång ska jag börja,
har sagt så länge men jag vet också att det tar väldigt mycket tid.
Olika kurser i personlig utveckling, titlar som "Rensa bort röran och må bättre",
"Här och nu-en dag om att leva vaket och medvetet närvarande", "Att leva i glädje".
Älskar såna kurser och har även gått en uppe i Gävle, under en jobbig period
i livet pratade jag med min dåvarande chef om hur jag mådde så då fick jag
på arbetstid under ett helt år gå en gång i veckan, en kurs i personlig utveckling
som var kanonbra, en sån kurs man önskar att alla fick chansen att gå.
Andra kurser jag skulle vilja gå på är hemsidestillverkning, scrapbooking,
digitalfoto och "Du blir vad du äter", yoga och chokladprovning!!
Vore jag singel skulle jag nappat på "Lilla singelkursen" kanske, visste inte
ens att det finns såna kurser.
En nyhet de har är Tema Singel!
Singellördag med matlagning, i sällskap med andra singlar lagar man
en festlig 3-rätters middag som avslutas "på stan" för de som vill!
Nå, vad säger ni alla singlar, skulle ni kunna tänka er detta?
Själv har jag faktiskt varit på en singelkryssning till Åland en gång strax
innan jag träffade Stefan. Eller innan är fel ord för vi hade träffats i Vemdalen
1 gång innan när jag och Maria åkte på kryssningen som ju var bokad
långt innan så att avboka var då inte att tänka på.
Hade vi inte redan träffats så hade nog den resan varit skojigare än jag
kände just då, alla andra såg ut att ha roligt iallafall!

Kommentarer
Postat av: Pia lotta

Nämen inte ska väl du gå på singelkurs.. inte då.. du är välan sambo eller gift fortfarande?
Men visst hade det varit roligt om man var singel.. var på en massa sådana fester innan jag bestämde mej för ja det vet jag faktiskt inte.. gången. Vi hade kalas det ska jag säja.
Ha de gott med eller utan kurs.
Lycka till i ditt letande.
Kram

Postat av: leila

Hej, jag är likadan, vill gå allt och lära mig allt men sen jag blev sjuk så är jag lite osocial men längtan till allt finns kvar. Håller med om att alla dessa kurser är så dyra, det är synd , för då har alla inte möjligheten att gå.
ha det gott och en dag i framtiden ska jag gå kurs igen. kramis leila

2007-01-04 @ 17:18:41
URL: http://ladyley.se
Postat av: Chrissie

Åh, när jag tittar i sådana kursbroschyrer vill jag testa allt! Likadan är jag förövrigt när det gäller resebroschyrer - då vill jag upptäcka hela världen.
Håller med dig, synd att det är så dyrt. Själv har jag aldrig varit på någon singelkurs (nu är det lite försent) men några språkkurser, någon i självutveckling samt en hel del ridkurser. Bra chef du hade som lät det gå den kursen, det lönar sig nog med tiden. Kram på dig!

2007-01-04 @ 17:49:00
URL: http://chrissie.blogg.se
Postat av: Monica

Visst är det synd att det är så dyrt, annars finns ju massor av kurser man vill gå.

Singelmingel...ja, varför inte - allt som är kul är ju värt att vara med på *s*

Kurs i personlig utveckling, tror jag många skulle må gott av. Nu ska ju jag få "kursa" under hela 2007 så jag får nog vara nöjd med det.

Kram

2007-01-04 @ 20:13:02
URL: http://mjsson.com
Postat av: Ninni

Det är kul med kurser och föreläsningar! jag skulle vilja gå på en webbdesign kurs, ska se om jag hittar nån bra!
Kul att du hittade till min sida..välkommen tillbaka, och så måste du ju se om du gissade rätt!

2007-01-04 @ 20:13:14
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Tina

Japp jag flyttar tlii Gbg med en gång sånt finns inte här :)
Kram från den eviga singeln

2007-01-05 @ 07:24:21
URL: http://www.calypsodesign.se
Postat av: Pialill

Hej!

Hoppas du hittar nån bra kurs. :-)Jag skulle vilja gå en kurs i fotografering. Det är så mycket jag skulle vilja lära mig för att få riktigt bra bilder. Men..man lär sig av sina misstag i fotandet. ;-)
Kram och trevlig helg.

2007-01-05 @ 14:28:02
URL: http://www.pialill.se/piablogg/
Postat av: Anna

Hej going!

Släktforskning SKA du börja med! Det är
jätte roligt och intressant! Började med
det 1997 när jag blev arbetslös för första
gången. Det var via ABF. Och i våras gick jag
en kurs i orientalisk magdans via Medborgar
skolan, det var skitkul. Äldsta tanta var över
60!
Om det går kan jag höra med Frelle om han kan
kopa min DVD med Blossom och hennes Fittnes yoga,
då kan du få den av mig! Den DVD har jag använt flitigt!

Hahahahaha! Gud så jag läste fel! Det stod INTE
S N I G E L som jag först läste och även tredjegången när jag kolla läste jag S N I G E L och det ska va SINGEL *hahaha*
Har tråkigt!

KRAM

2007-01-05 @ 14:45:48
URL: http://www.annalundberg.se
Postat av: Micke

Man kanske skulle gå en sån där singelkurs då ;)
Haha.

Njaaae.. jag går över på hockeynsnacket istället. Brynäs grejade ju biffen igår! ..annat med Modo det :/

2007-01-05 @ 17:01:32
URL: http://kludd.se
Postat av: Nettan

Jo du,om jag hade varit singel hade jag säkert gått en sån där Singelkurs, OM JAG HADE HAFT RÅD! På min tid var det inne med "Heta linjen" och kontaktannonser i Gula tidningen... *hahhaa*.

Har lite problem med datorn just nu men skall försöka lägga upp lite foton från de gångna veckorna så fort det ordnar till sig. Kraaaaaaaaaaamisar

2007-01-06 @ 18:41:35
URL: http://www.nettiz.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback