Bombdåden i Bangkok

Olust är vad jag känner när jag tänker på vad som händer i Bangkok.
Brukar läsa
Bangkok Post lite då och då för att se vad som hände och sker där.
Tror att ni redan läst om bombdåden under nyårsdygnet som krävde 2 dödsoffer
och ett 40-tal skadade.
Läste att det idag (igår thaitid) varit ännu fler bombhot enligt BP, ännu så länge
har de tydligen varit falska tack o lov.
Var nyss in på
Svenska Ambassaden för att se vad de rekommenderar sina resenärer.
De uppmanar till fortsatt försiktighet, undvika folksamlingar, det  går trots allt inte
att utesluta att ytterligare explosioner kommer att ske.
Nej detta känns inte bra, bestämde mig för att ta en dag i taget och se hur det blir,
trots allt 3 veckor kvar innan vi flyger till just Bangkok.
Jag fortsätter att läsa BP och ser hur det hela utvecklas.
Kan inte låta bli att tänka på alla de som bor där, rädslan för att det kan
smälla igen i stort sätt var som helst.
Eftersom ingen ännu så länge tagit på sig dåden så finns naturligtvis
massor med ??????
Vem/vlka? Varför? Igen? Var?

Byter ämne, känner mig piggare igen tack o lov.
Däremot fick Stefan feber och ont i halsen natten till tisdagen så
han har varit hemma 2 dagar nu men känner sig piggare även han.
Nu får det vara slut på feber och onda halsar, hoppas bacilurerna
är borta nu för denna gången!

Kommentarer
Postat av: syrran

förstår att ni är oroliga,kanske går att lägga om rutten så ni slipper bangkok,vad vet jag?Ni fick väl med er baciller från Gävle,börjar piggna till här nu...Tittar ni på hockey?Malin är där med Johannes o nåra till....natti natti

2007-01-03 @ 20:56:03
Postat av: Micke

Förstår det känns mer än olusigt veta att dit ska man resa..

Gick inte så bra för Brynäs igår visst men Modo dom ångar på dom men kanske blir förlust i morgon då det är hemmamatch då igen!

Postat av: Monica

Visst är det otäckt det som händer. det värsta är att det känns inte som det finns en enda trygg plats - det kan ske var som helst. Hoppas det lugnat ner sig just där innan ni ska iväg.
Kram

2007-01-03 @ 22:53:27
URL: http://mjsson.com
Postat av: Chrissie

Ja, usch jag blir mörkrädd av allt otäckt som händer runtom i världen. Hoppas att det lugnar ner sig snart, förstår att du är orolig. Fortsätt att läsa och söka information, det känns alltid lite bättre att försöka få en överblick för att bedöma läget. Hoppas ni kan åka som planerat.
Skönt att du mår bättre.
Förresten så har du precis samma namn som min barndomsvän, såg jag när jag läste din profil. Inte så ovanligt namn - men lite lustigt tyckte jag det var iaf! Kram Chrissie

2007-01-03 @ 23:04:12
URL: http://chrissie.blogg.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback