Janssons Frestelse

Janssons Frestelse för 6 pers.

1 tub Grebbestads ansjovispaste
2 gula lökar
1 kg potatis
5 dl grädde
3/4 dl ströbröd
3 msk smör/margarin

Varva strimlad potatis och lök i formen.
Blanda Grebbestads ansjovispaste på tub med
hälften ev grädden och häll över.
Nytt lager av potatis/lök oc resten av grädden.
Toppa med ströbröd och smör.
Grädda 200-225 grader i ca 60 minuter

image756
Det här receptet tänker jag prova att göra, själv äter jag inte janssons med
med pastan istället för bitar kanske även jag kan äta den.

Bild Abba Seafood

Kommentarer
Postat av: Sus i dus

Åh vad passande! Detta sparar jag!
Mums! Smart med pastan...
/Sus

Postat av: Anna

Ett godare tips är att byta ut ajovisen (jag utalar det så) mot strimlad rökt skinka! Det blir smarrigt värre!

2007-12-19 @ 22:26:48
URL: http://www.lilltrollet34.blogg.se
Postat av: Helena

Det ska jag testa:0)

2007-12-19 @ 22:59:06
URL: http://solgudinna.blogg.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback