Antikaffär & Auktion

Var på väg till Trollhättan för att gå på auktion när vi hittade
en alldeles underbar antikvitetsaffär, eller lada passar bättre.
Har aldrig sett en sån stor sån butik, vi gick där i en hel timme
och såg ändå inte alla utrymmen som fanns.
image379
Ett "måste" att gå in om man har vägarna förbi, absolut ett ställe
jag kommer att besöka flera ggr.
Butiken heter
Johan Engbergs Antik och ligger utanför Lilla Edet.
Skulle egentligen inte alls köpa något eftersom vi skulle på auktionen
men kunde inte motstå denna skål, egentligen är det en mjölk/grädd skiljare
som de använde på jordbruken förr i tden, tillverkad i min gamla hemstad Gävle!
image380
Så där härligt krakelerat inuti, kan användas till det mesta, frukt, chips m.m.
image381
När man är i Trollhättan är det självklart med ett besök på slusscafet för
att äta deras jättegoda räkmackor i mysig miljö!
image382
Här sitter Stefan och tittar på båtarna som ligger vid slussen!
image383
Auktionen då?
Jodå jag ropade in där också........Stefan trodde knappt det var sant
när jag viftade att jag skulle ha DEN!
Haha, lika förvånad blev jag själv när jag fick den, kanske beroende
på att ingen annan ville ha den!
Visar en annan dag vad det är, Stefan ville inte ta ur den ur bilen så länge
det är ljust ute, rädd för vad grannarna ska tro om oss "nykomlingar"!
Sebbe & Arom har nyss varit här på en fika, nu ska jag bara ligga på
sofflocket och vänta på at Beckfilmen ska börja, en film jag redan sett
flera ggr men just de filmerna tillhör de som jag kan se flera ggr!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej ex-gävlebo! Vad kul att du tittade in hos mig, jag har tjuvkikat i din blogg tidigare i dag..*L*
Även om du är känner dig osäker på rådgivningen, så tar jag tacksamt emot om du kommer på nå't. Ha det så bra och fortsätt inte att göra mig avundsjuk på antikrundor o sån't ;-) P.S Jooo, gör det...

2007-08-19 @ 21:13:06
Postat av: leila

Hej, vad läckra saker och så mysigt att ta en fika vid slussarna.
hoppas vi får sova inatt, kramis leila

Postat av: Anna

Vilken härlig räkmacka! Det åt jag också igår, eller jag och mamma delade på en precis likadan som din. Fast på våran såg man knappt, äggen, majonäsen, tekakan eller grönsakerna. Där vi var och fikade "Båtmuseet" lägger dom på 3 dl räker på en macka.
Hoppas du haft en bra helg!
/KRAMEN

2007-08-19 @ 21:29:24
URL: http://www.annalundberg.se
Postat av: Carina

Ha,ha vad har du köpt på aktionen!
Jag väntar med spänning och en bild är ett krav bara så du vet ;)
Lyckost som varit på aktion, jag kom inte iväg på någon i sommar :/
(Du ska bara veta vad min gubbe är glad för det....komma hem med en masssa "rammel")

2007-08-19 @ 21:49:07
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Monica

Nu blir jag väldans nyfiken på vad du har ropat in på auktionen *ler*
Visst är det underbart att komma in i sådana där butiker med en massa antikviteter.
Ha en härlig vecka/Kram

2007-08-20 @ 09:29:08
URL: http://mjsson.com/blogg
Postat av: Chrissie

Vad spännande med auktionsfyndet, jag blir bara såå nyfiken på vad du har kammat hem.. Glöm inte att visa oss senare! Visst är det roligt med gamla saker! Och nya saker förstås - helst i en salig blandning, om du frågar mig.
Trevlig måndagkväll. Kramar!

2007-08-20 @ 18:43:33
URL: http://vardagssnack.blogg.se/
Postat av: Helen

Låter som om ni haft en härlig gag, blir ju lite nyfiken på ditt inrop :)
Den lilla loppis/antikhandeln hade jag gärna gått i, älskar gamla vackra glas.

2007-08-20 @ 20:15:27
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: Nettan

säger som alla andra, gud vad nyfiken jag blir på vad det är du har ropat in...
Här är livet som vanligt, eller vanligt och vanligt, har inte riktigt kommit in i detta med att jobba ännu, vet inte om jag kan säga att det är så kul att jobba precis men jag stor trivs med kollegorna på min avdelning och barnen är super härliga :)
Kramisar Nettan

2007-08-20 @ 21:23:15
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=nettiz7

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback