Tjejsnack v 17 Viktiga frågor

Viktiga frågor

·Ska man drogtesta 13-åringar? Motivera ditt svar.
Nää det känner jag att det är väl tidigt att börja vid den åldern.
Kanske det är jag som är ovanligt naiv som inte tror att problemen
finns redan i den åldern.

·Tycker du att man ska ha övervakningskameror i skolorna? Motivera ditt svar.
Ruskigt svårt att svara på, kan tänka mig att vissa skolor skulle behöva medans
andra fungerar utan problem. Samtidigt måste det ju vara lika på alla ställen förstår jag ju.
Men visst skulle man komma åt en del problem, så som mobbing, droger m.m.

·Tycker du att det är ok om det finns övervakningskameror på andra offentliga platser,
som bussar, affärer, gator, taxi osv. Motivera ditt svar.
Men det finns ju redan på spårvagnar, butiker, taxi m.m.
Stör mig inte det minsta faktiskt, kan hända att de stör dem som inte kan sköta sig!

·Ska du donera dina organ? Motivera ditt svar.
Jepp det ska jag, de får även använda mig till forskning (om nu det är nå´t att ha)
Vi har diskuterat detta Stefan och jag tillsammans, kan inte se varför vi INTE skulle
låta de ta organ från oss.
Kan det hjälpa någon annan människa så är det väl bara bra.

·Vad tycker du om dödshjälp? Motivera ditt svar.
Dödshjälp är jag för.
Efter att ha sett programmet om den killen som låg fförlamad i flera år och som inget
hellre önskade än att få sluta leva så har jag tänkt en hel del på det.
Han fick ju åka till Österrike för att få dödshjälp till slut.
Nää då känner jag att det måste vara tryggare att få sin vilja igenom bland
nära och kära, på "hemmaplan" menar jag.
Sen kan det naturligtvis vara svårt att veta i vilka sammanhang det ska brukas,
för någonstanns måste man ändå dra en gräns känns det som......... var den gränsen ska
dras är inte jag rätt person att svara på.

http://tjejsnack.rebeccas.se/

Kommentarer
Postat av: Pialotta

Denna gången var tjejsnack lite mer av intresse, tycker jag. Gick ju ur det där, då jag tyckte frågorna inte var så roliga precis.
Ha de gott o kram på dej

Postat av: Pialotta

Carina kom in igen och kolla..:-)

2007-04-24 @ 19:00:27
Postat av: leila

Hej, ser att vi tycker ungerfär lika i dessa frågor. rätt så svåra frågor att svara kort på. ha det bra idag, kramis leila

2007-04-25 @ 09:19:56
URL: http://ladyley.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback