Tiden.....?

Oj oj oj, i söndags var vi och tittade på huset i Älvängen!
Passar oss som handen i handsken detta.
Jag som gått och trott att det är 81 kvm på entreplan och 44 på ovanplan hade fel.
Sammanlagt entre och ovanplan är 81 kvm, väldans litet alltså, perfekt för 2 pers.
44 kvm är ju källaren och inte övre plan, men det är väl ungefär samma yta där
om man räknar där det är full ståhöjd alltså.
En sak gör mig tokig, vad sjutton har de för kameror nu för tiden?
Alla hus vi nu tittat på ser jättestora ut på bilderna, ända tills man ser det i verkligheten.
De foton de tagit stämmer helt enkelt inte med verkligheten, känns som man
blir redigt lurad när man ser dem i verkligheten.
Det gäller att från början ställa in sig på att det inte alls är så stort som det ser ut,
man får tänka att allt är så mycket mindre så slipper man bli besviken.
Så nu är det bara att vänta tills den 10/4 när det är den riktiga visningen,
sen återstår att se när budgivningen börjar, usch, hatar verkligen sådana.

Som ni märkt har jag dragit ner rejält på bloggandet, har inte tiden riktigt numera,
känner då att det är bättre att bara skriva när det blir tid över istället för att "göra" tid.
Ärligt talat vet jag inte var tiden tar vägen, en sak vet jag,
och det är att den inte räcker till, tiden alltså.
Känner mig gnällig och lite kinkig, vi är två vuxna som i och för sig jobbar men som
ändå inte får den att räcka till, prioriteringsfråga kanske?
Men hur gör då de som har barn eller bor ensam, undrar bara.................?
Tror att jag är dålig på att planera vad som ska göras, när det så är dax så har
jag svårt att få till det tidsmässigt vilket gör att jag känner mig ruskigt stressad
vilket jag förmodligen inte alls skulle behöva med lite organisation.
Har väl en förmåga att skjuta upp saker och ting, detta är jag väl medveten om och
har försökt "jobba på saken" under några år utan att det känns som jag lärt mig nå´t.
Största orsaken är nog att jag för mig själv skapar en hel drös med "måsten",
egentligen är det väl få saker som är just "måsten", vissa finns men inte alla
de som jag gör till det.
Undrar om man kan lära gamla hundar sitta? (läs gamla kärringar fatta livets mening)
Dax att sluta, har nämnligen några saker som måste göras, viktiga sådana!!

Kommentarer
Postat av: Micke

Jag kan trösta dig med jag är expert på skjuta upp saker med! Hoppas det går bra med huset.

Tack för Modo-hejandet med, vete sjutton om jag skulle heja på Brynäs efter den där finalförusten för nått år sedan *s*

Postat av: Pia, uppe i det blå

Jodå, man kan lära gamla kärringar allt möjligt. ;-)
Hoppas du fick gjort det viktiga..
Kram och så.

2007-04-03 @ 21:36:19
URL: http://pialill.se/piablogg/
Postat av: leila

hej kinkiga du :) jag tror att det är vanan. Min bästis som är ensam tycker hon har mycket tvätt och för henne är hennes tvätthög stor och vi som är sju tycker vi har mycke tvätt och för oss är våran tvätthög stor. Jag tror att man lägger upp sitt liv annorlunda beroende på hur man lever, familj mm mm. visst hjälper det att planera, mitt liv går ut på att planera. Jag vet när vi jobbade heltid bägge två och fyra barn var små då gällde det att planera noga. Jag hinner inte så mycket just nu som är utöver det vanliga ändå jobbar jag pyttelite. Försök att planera lite för annars blir det en stress när tiden inte räcker till och då blir det jobbigt. kram på dig och man får vara gnällig. leila

2007-04-03 @ 21:42:19
URL: http://ladyley.se
Postat av: Tina

Ja du tiden springer iväg även när man bor ensam :) Det handlar nog allt om planering o jag har oxå en förmåga att skjuta upp saker till en annan dag....inte bra men den här gamla kärringen kan man inte lära att sitta igen har haft allt för många måsten i livet för det :)
Kram

2007-04-04 @ 09:51:25
URL: http://www.calypsodesign.se
Postat av: KvinnaFruMamma

Krya på dig!

Jo här skjuts det oxå upp saker då och då, tyvärr=(

Glad Påsk!

2007-04-04 @ 12:42:36
URL: http://kvinnafrumamma.blogg.se
Postat av: Nettan

Hej vännen! Ja du, dessa alla måsten... ja du vet ju hur jag blir av dessa.... Du ska inte tro att jag lärde mig någon läxa av att bli så sjuk av dessa måsten, de finns fortfarande kvar och det verkar inte bli "bättre med åren" heller.

Ja, jag har faktiskt en "hemlig", tyvärr har jag nog bara skrivit i den 1 eller 2 gånger än så länge, och detta jag ska skriva om nu kommer ta tiiiiiid. Självklart mailar jag sidadress å lösen till dig nästa gång jag uppdaterar där.

Ha en riktigt skön påsk!
Kramisar

2007-04-05 @ 21:10:39
URL: http://www.nettiz.se
Postat av: Pialotta

nä då visst kan man lära de däringa "kärringarna".. sitta fint, men det är svårt.. det kan jag skriva under på. Blogga gör man när man känner för det.. absolut inget tvång. Jag har inga som helst problems med det där som du vet.. skriver hellre än gärna :-)
Visst har man en massa annat oxså som tur är.
Ha en fin o rolig pÅsk på dej/er.

Pözzen på pannan i Påsk

2007-04-05 @ 22:22:45
URL: http://kafferastens.blogg.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback