Städat mest hela dagen

Idag har vi gjort något som verkligen behövdes här hemma, städat!
Golvet blev färdigt idag, kanonfint blev det!
golv
Men fyyy f-n så det dammar när man kör med sticksågen i sånt laminatgolv.
Blev till att ha storstädning idag på eftermiddagen när det var färdigsågat.
Allt, precis allt är dammat och avtorkat, värsta med städningen tycker jag är dammandet.
Torkat fönster i kök och vardagsrummet också, har hunnit med massor känns det som
Framförallt så är jag glad för att jag känner mig piggelin igen, orken är ju tillbaka,
som jag har längtat efter det!

Vi tittade ju på nya Wallander filmen igår, ruskigt bra!
Sen är väl kanske inte jag den rätta att uttala mig om de filmerna eftersom jag
tycker att de alla är bra, superbra :-)
Somnar ju så gott som alltid numera när jag tittar på en film förutom när jag ser på
svenska thrillers, konstigt, då är jag vaken hela filmen igenom.
Jag som i fredags led över att vi skulle vara hemma istället för att åka till Gränna
har fått ändrat mig, faktiskt har jag tyckt att det varit skönt att bara "vara".
Ni som läser min blogg vet att det inte är många helger om året som vi är hemma
på helgerna utan att det är något speciellt som händer.
Har till och med känt att det varit roligt med nytt golv trots att vi letar ny bostad.
Också har vi bestämt att vi ska göra om i vardagsrummet om några veckor också.
Låter väl heldumt med tanke på en ev flytt.
Men grejen är den att sen vi köpte lägenheten så har vi rustat överallt utom just
i vardagsrummet.
Offrar en helg på att lägga ner lite tid för att det förhoppningsvis höjder värdet
lite mer kanske, lite homestyling kanske man kan kalla det.
Man vet aldrig, kanske dröjer länge innan vi hittar ett för oss lämpligt boende
och då är det allt skönt att ha fint här hemma så länge iallafall.
Handlar inte om en hel massa pengar heller, väggarna och tak målas vitt förutom
1 vägg som ska kläs med liggandes plank.....äsch så svårt att förklara.
Får väl fota sen när det är klart och visa istället.
Men det dröjer innan det blir dax, om 4-5 veckor kanske, nästa helg nu ska Stefan
hjälpa sin mamma med att byta tak i ett rum hemma hos henne så det  blir
ännu en helg som vi sover hemma i stan!
Nu ska jag titta på den nya serien som börjar på kanal 1, mäklarna!
  suck, pust och stön, jobbigt att städa vill jag lova!!


Kommentarer
Postat av: syrran

Det blev ju snyggt.Vi ska tapetsera vardags rummet framöver.Vita väggar o en skitsnygg fondtapet som jag har sett hemma hos en.....Natti natti

2006-09-24 @ 20:14:02
Postat av: Monica

Syggt!!! Åsså fick du storstädat " på köpet".
Visst är den bra "Luftslottet" - tittade på den för ett tag sedan. I gårkväll tittade jag på en engelsk deckare "Mord i sinnet" eller nått....riktigt bra var den.

Vilken massa god mat ni åt i går - vill du ha anställning som min kock kanske?!

Ha en bra vecka!

Postat av: Pia

Mäklarna kollade jag oxså på.. verkar så där.. vimsepetter med osis vad han gör. Blir kanske kanon med Frodes insats. Vi får välan se.
Städat i dag.. din tokfia i detta fina vädret..
Skönt du känner dej bättre i alla fall. Visst är denna bloggen lite finare..
Kram

2006-09-24 @ 23:20:40
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Tina

Ser ju superfint ut!! Undrar om mitt golv kommer att se lika bra ut...annars är det ok att jag ringer Stefan vaså han får göra det? :)
Du jobbar alltså idag?
Kram

2006-09-25 @ 10:41:41
URL: http://www.calypsodesign.se
Postat av: Monika

Kikar in här i din nya fina blogg!
Vad bra att du är piggare!
Ha det fint!
Kramar från
Monika.

2006-09-25 @ 11:00:48
URL: http://www.sannboken.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback