Förlovad i 4 år idag :-)

Idag när jag kom hem låg det ett kort på hallmattan med texten "Grattis" på!
kort
Nu har vi fått någon grannens post igen tänkte jag eftersom jag absolut
inte kunde komma på någon anledning till att gratulera någon av oss!
Strax efter kom Stefan hem med blommor, vackra röda rosor!
rosor
Vi har 4-årig förlovningsag idag, det var Stefans mamma som hade
skickat kortet till oss, jag hade själv ingen aning, pinsamt men sant!

Igår var vi ju och tittade på huset jag skrev om i veckan, vad tyckte vi då?
Både ris & ros kände vi nog båda två, läget är kanonbra,
trädgården också, stor och väldigt fin/välskött!
I annonsen stod det att det är ett hus att "bara flytta in i",
kan man väl göra om man vill men färdigt är det då inte.
Nyrustat visserligen men dåligt och okunnigt gjort,
syntes tydligt att det inte var någon fackman som gjort det.
Dåligt kaklat i köket, fula eldragningar
i källaren, endast 2 st 3-glasfönster, det stod att det var både
2- och 3-glas, alltså nästan bara 2-glas.
Stora sovrummet på övervåningen var helmysigt, men hur i
hela he....e kan man sätta ett element precis bakom huvudet?
Det var lite "specialgjort" men en sån takkupa över sängen,
syns på ett av de foton som finns hur jag menar!
Alla tak och golvlister var ruskigt dåligt uppsatta,
så skulle jag aldrig stå ut att ha det hemma, skulle reta gallfebern på mig!
Men vet ni vad, det var bara vi på visningen :-)
Detta var en sk bokad visning, tyckte när vi var där att det var
helkonstigt att vi var ensamma, kommer väl fler sen tänkte jag.
Men när vi kom ut så satte vi oss i bilen en bit bort och pratade om vad
vi egentligen kände för huset, då ser vi hur det släcks ner i hela huset, vi var alltså de enda!
Ni förstår vad jag tänker va?
Kanske man trots allt ska tänkamöjligheter och ge ett "skambud" iallafall?
1,8 miljoner är väldigt mycket pengar eftersom man blir tvungen att lägga
ner en hel del pengar och arbete för att få det i ett sånt skick vi vill ha det i!
Hmmm, svårt att veta hur man ska göra, på fredag vill mäklaren veta
hur vi ska göra, fredag, är ju i morgon redan det........

Idag har jag gjort en lasagne, men på GI sätt såklart!
Istället för pastaplattor så använder jag squash som skäres på längden,
jättegott och enkelt, men kolla in squashen vi fick av Stefans mamma!!!
squash
Ruskigt stor, var tvungen att lägga ett vanligt äpple intill för att det ska
synas hur stor den är, gott blev det iallafall, fick bli vår förlovningsmiddag idag det!

Nu börjat hockeyn, betyder att min kväll kommer att tillbringas
i soffan med datorn intill, lyssnar på radion i den.
Blir nog en tuff match ikväll, de möter MODO hemma i Läkerol Arena,
hemmamatcher är ju alltid bra men MODO leder tabellen vilket
måste betyda att de är i god form,bra allså, vi får väl se!

Kommentarer
Postat av: Mie*

Ska vi hjälpas åt tjejer?

http://teobok.blogg.se/280906093331_hjlp_rosa_bandet.html

Postat av: syrran

Grattis på eran 4-årsdag! Ni ska absolut lägga ett skambud , ni har ju inget att förlora.Regn regn o regn ,mörkt redan kl:17.00,men ganska mysigt.Natti natti ......

2006-09-28 @ 20:47:23
Postat av: Pia själv här..

Grattis, grattis på er dag. Själv "firade" vi 14 år för en tid sedan.. tycker det var som igår då det begav sej.
Ja du det där husbekymret jaaaa. Tror aldrig jag valt det.. kommer att kosta skjortan kanske framöver för er. Kommer alltid andra tillfällen för er.
Kram från en trötter Pialotta nu

2006-09-28 @ 23:22:16
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Tina

Brukar det inte va tvärtom? Han som inte kommer ihåg såna dagar hehe.....:)
Huset ja....fönster är ju dyrt o byta, kakel himla omständigt o plocka ner o sätta upp nytt, när jag gjorde det i baadrummet rasade hela väggen. Men om ni tycker om huset o får ner priset så får ni ställa er frågan om ni har tid, råd o lust att fixa till det som ni vill ha det annars....fortsätt leta.
Kram

2006-09-29 @ 10:53:41
URL: http://www.calypsodesign.se
Postat av: Micke

Rackarn också!
Att Brynäs vann menar jag ;)

Grattis i efterskott med.

2006-10-01 @ 23:11:37
URL: http://kludd.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback