Gi mat!

Hinner inte riktigt med detta nu, jag vill ju blogga oftare men denna vecka har varit fullspäckad!
Igår som var min tidiga dag egentligen blev absolut inte så, jobbade från 7.00-21.00, alldeles
för många timmar egentligen!
Hem för att sova bara och iväg igen, hela denna dagen har vi haft studiedag tillsammans med
alla andra förskolor i vårt område här i Örgryte.
Även denna handlade om IUP, står för individuell utvecklingsplanering som vi alla ska jobba med i framtiden. Mycket nytt att sätta sig in i, iallafall vill de gärna få oss att tro att det är så de som bestämmer!!

Nu har vi nyss kommit hem från ICA MAXI, storhandlat igen som är så trist.
Vad som är mer trist är att det är skitdyrt att köpa GI vänlig mat, en påse cashewnötter för 60 spänn!!
Inte klokt vad dyrt, sånt som man annars "fyller ut" tallriken med äter vi ju inte alls nu, just precis sånt
som ju är billigt, potatis, pasta och ris menar jag!
Grönsaker är då absolut inte billigt vill jag lova, några få skivor parma eller likvärdig lufttorkad skinka kostar 40-50 kr till en enda portion!
Har hittat en GI vänlig "sötis", steka äppelskivor med kanel ( kanel är ruskigt bra att ha på allt möjligt, bränner fett nämnligen) klicka sen turkisk yougurt (sån från hink) på och njuuuut!
Fattar inte att jag inte går ner mer än jag gör, 3,5 kg har det blivit nu på alla de veckor jag hållit på.
Stefan har under samma tid gått ner nästan 6 kg, trots att han när han är ute på resor med jobbet äter vanlig mat med potatis eller vad det nu kan vara.
Också läste jag igår att Malou Von Siwers gick upp istället för att gå ner med Gi kost, detta för att hon var en "för duktig" bantare, hon åt alltså för lite kolhydrater!
Kanske det är det jag är, en FÖR duktigt "bantare"?? Gillar egentligen inte ordet bantare eftersom det inte bara handlar om att gå ner i vikt. Men vad det gäller att må bra så har det vänt helt för mig, min mage som tidigare krånglat så har nu äntligen fått frid, herre gud den mår ju bra igen efter allt tjafs jag har haft hos läkare m.m.

Nu ska jag ta och dammsuga av här hemma innan hockeyn börjar på radion, Brynäs - Mora, tror jag blir en grymt spännande match!

Kommentarer
Postat av: Pia lotta

Nämen va skönt att din lilla "magge" har lugna gatan nu då. Kanel är kanon likson vitlök och kardemumma. testa kanel/kardemumma på kaffet hur gott som helst.
Det är väl så olika det där hur man gårner i vikt. Håller med dej om att ordet, banta är ett super dumt ord.. måbra är bra..
så sådan mat är så dyr.. visserligen är kanske de där nällerna lite väl dyra (måste man ju inte ha), men att grönt är så dyrt.. beror kanske på vad man ska ha i och för sej.
jo du att blogga ät skitkulet och att hitta på lite olika grejer i sin blogg är ännu roligare tycker jag.. Det senaste satt jag o klurade på ett tag.. då man sitter på sin egen dator och gör själva buldspelt.. tar tid sånt där och visst det blev ju inte kanon precis, men det var en test..
Sen när man gjort det ska det kopplas ihopa med musik och grejas så det tar tid.. sen ska man ladda upp alltihopa till ett ställe som jag har på Photopucket man får inte va stressad för allt tar sin tid.. men va då.. lite underhållning är sköj..
Nu så får jag ta dej i handkotan o säja hej o awej..
Kram

Postat av: Nettan

Men du är ju jätte duktig, 3,5 kilo kanske inte låter så mycket men bara det är din mage har ordnat till sig betyder ju dessto mer! Bra kämpat tjejen! Tittade som vanligt på Du blir vad du äter idag... och jag tror nog att det är priset på varorna som är den största boven i dramat....Hur många har råd att köpa sådant som Anna Skipper släpar hem till alla som är med i programet???? Inte jag iaf men så sväller ju magen mer och mer för varje dag som går och jag är sugen på nåt precis HELA tiden *grrr*, till och med så att jag smög in idag när de andra var ute på gården och tog en hårdbrödmacka med smör på *mums*.... Kramis till dig duktiga tjej

2006-10-05 @ 23:02:45
URL: http://www.nettiz.se
Postat av: Mamma

Men det är väl jättebra med 3.5 kg!! Förstår att du tycker det går långsamt man vill säkert se ett större resultat meden gång. Men alla går nog inte ner lika snabbt. Mådde själv betydligt bättre i magen när jag bara åt vegetariskt men det satte läkare o dietist stopp för eftersom jag har celiaki o inte kan byta ut allt till vegetariskt.
Kram

2006-10-06 @ 11:37:37
URL: http://www.calypsodesign.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback