Bokat hotell i Bangkok

Nu har jag precis bokat hotell till våra första 2 dygn i Bangkok,
lika bra att vara ute i god tid så man får vad man vill ha!
Internet är fantastiskt, tänk att sitta hemma i soffan och välja och vraka
bland alla dessa olika hotell som finns, till och med kunna se bilder därifrån.
Vad vill vi ha, har vi några krav överhuvudtaget?
Tja, det ända vi hade var väl egentligen att det skulle finnas en pool på taket.
Bangkok är fruktansvärt hett då är det gott att ta sig upp dit direkt när man checkat
in och försöka fatta att man är där!!
taket3taket4taket2taket1

Här tänker vi bo, detta är en "fint" hotell i Thailand, kostar 200:- natten för ett dubbelrum,
jo det är ett billigt land att turista i!
Alla dessa bilder är uppifrån taket, i paviljongen går det att få massage
om man nu skulle vilja ha det.
Där stannar vi de första 2 nätterna innan vi sen reser vidare söderut, tror vi att det blir iallafall!
Här finns en bra sida att söka hotell om nu någon har planer på att resa dit!
http://www.thailand.nu/swe.htm

Titta här, dessa länder har jag rest i!
kartan
Skojig grej, titta in här och kryssa i de länder du själv rest i !
http://douweosinga.com/projects/visitedcountries
Fortfarande mycket kvar att se av världen som synes, också är jag
sån att om jag gillar ett ställe så återvänder jag gärna, rädd att det
inte ska vara lika bra på nästa ställe antar jag!

Också var det detta med Ullared, skulle  egentligen ha ringt dit idag för att prata
med dem ang nästa helg, hur ska jag kunna det? Har ju ingen röst kvar!!
Fattar inte hur jag ska kunna sköta mitt jobb imorgon, får helt enkelt
hoppas på att det ska vara bättre när jag vaknar
Ringa till campingen då istället för att tala om att det kommit en till
anmälan och att vi vill hyra deras stooora grillkåta och badtunnorna
för att ligga där och myspysa på fredag kväll är det tänkt!
Vi blir 14 vagnar, alltså 28 vuxna och sen tillkommer det ca 15 barn
också, vi blir alltså många!
Ska bli skoj att träffa alla dessa forummänniskor igen, en del har vi
träffat innan men andra är helt nya för oss, skojigt, alla har vi gemensamt
att vi "hänger" på www.husvagnsforum.com !
badtunnor
Så här ser det ut vid karbaden, bastun som syns i bakgrunden!
Varje tunna rymmer 8 pers och kostar för 2 timmar 600:- inkl bastu.
Jag har aldrig provat på detta innan men tycker att det verkar skönt
att krypa ner i en sån nu när det börjar bli kyliga kvällar.
Sen är det då tänkt att vi ska in på Gekås för att shoppa på lördagen.
Nu fick jag uppgifter idag om att det nästan är omöjligt att komma in
även om man är där vid 9-tiden på morgonen, vi får väl se hur det ser
ut, jag har verkligen ingen lust att köa i timmar, vägrar bestämt det!!
Nu ska jag ta och fixa till varsinn hallonsmoothie, gott och nyttigt!


Kommentarer
Postat av: Monica

Nice hotell, det ser verkligen helt underbart ut.

Ett sånt där kar har några kompisar till mig och där låg de en nyårsnatt och tittade på stjärnorna med massa snö omkring sig - tyvärr var jag inte där då.

Kram

Postat av: syrran

skulle väl inte ha något emot att bo där int.Hoppas du kryar på dig till imorgon.....Natti natti.....

2006-10-15 @ 20:46:26
Postat av: Micke

Ajajdå.. ja halsen då ;)
..inte boendet i Thailand som ju ser ut vara kanon!

En sådan där badtunna eller kanske större satt vi ett helt gäng i en firmafest och trevligt värre sånt.

Jag tror jag måste kolla in den där "rest i sidan", men räknas "varit" om än bara en stund?

2006-10-15 @ 22:03:16
URL: http://kludd.se
Postat av: Pia lotta

* Trevligt måste vara hur kul som helst att se ett mål framför sej. Hmmmmm tänker ännu mer på de mina som ska vara där från Annandagjul och tre veckor framöver.. Visst skulle jag vilja följa med i en resväska.
Det där med Tunna är bara så skönt.. så testa vet ja.. du kommer inte att ångra dej. Tänk dej nu då det blir lite kallare ute där och seítta i en varm tunna med goa vänner runtom dej.. kanske en drink i handkotan och bara njuta av himmlen ovan.. varmt gott vatten som gör dej så behagligt skön om hela dej.
Kram på dej

2006-10-16 @ 11:57:00
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Pialill

Det ser fint ut. ;-)
Vad mycket du har rest. Jag har knappt varit någonstans. Norge Danmark, Finland och Italien. Men jag är ingen som gillar att resa heller. Trivs så bra hemmavid, dessutom så är jag flygrädd. ;-)
Kram och ha det bra. Hoppas du mår bättre i förkylningen.

2006-10-16 @ 12:38:32
URL: http://www.pialill.se/piablogg/

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback