Akuten mitt i natten

På fredag kväll kom Rosa och väckte oss strax efter 23 och talade om att
Charlie hade svårta bröstsmärtor så hon hade ringt efter ambulansen.
Stefan slänger på sig kläderna och springer upp till receptionen för att öppna
bommen. gick inte efter klockan 23 men ambulanskillarna hade nyckel
så det löste sig. De kom ner och hämtade Charlie och Rosa ville att jag skulle
följa med upp så det gjorde jag naturligtvis ,på med kläder och iväg!
De tog in honom genast för att ta div prover, EKG bland annat.
Det de kom fram till var att han hade fått någon slags kramp i hjärtmuskeln,
tur får man väl trots allt säga. Strax före 4 på morgonen kom vi hem till
husvagnarna igen, trötta och risiga.
Jag för min del har fullstämdigt tappat rösten, kan knappt prata alls längre,
hostar och låter som attans.
Inne på akutmottagningen hade de såna här tavlor uppsatta, souvenirtavlor
kallade de dem. En tavla med div prylar som de tagit bort på patienter både
ut och invändigt!
tavla
Pistolkulor, fiskedrag, rakbald, sågblad, grillspett m.m.
Så igår var jag så trött och sliten att jag knappt tog mig ur sängen,
vi får väl se hur det blir!
Nu har jag nyss vaknat och ska få i mig lite frukost tänkte jag,
sen tror jag att vi åker hem på eftermiddagen idag, tar det lugnt innan vi åker.
Stefan har hostat hela långa natten så han har knappt sovit nå´t alls!
Här är många vagnar trots att det är mitten av oktober, kanske beror på att
många campingar har stängt för säsongen och här i Borås är det ju som
sagt bra shopping, Gällstad är ju på lagomt avstånd härifrån också som
lockar många.

Kommentarer
Postat av: Micke

Men så tokigt! Bra det gick bra ändå men förstår ni är mer än risiga där.

Jaså, du är en första klassens fegskit du vad gäller åka lite vattenrutchbana? ;) Så ni är och smyger i mina faggor om somrarna med.. vilket sätt alltså *s* Hoppas frukosten smakade!

Postat av: Pia lotta

Ojdå vad kusligt. inte alls kul att vara med om sånt.
Hoppas era dagar blev bra där åndå.. och visst inte klokt vad mycket är somrigt ännu. var på en resa, en utflykt till Icea och genom stora göingeskogar kördes det.. visst var det vackert nu då många träd, trots allt är lite höstiga.. Skule sen stanna för att ta lite foto.. tji fick jag landsväg och inte så många stopp och då det blev ett stopp var allt nästan rent grönt..
Ha de gott Carina

2006-10-15 @ 19:25:59
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Pia lotta

IKEA ...!!!

2006-10-15 @ 19:26:15
URL: http://kafferasten.blogg.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback