Hyacinter

Tänk att jag längtar efter såna, hör inte till vanligheterna precis.
Tillhör annars inte dem som längtar efter julen med allt vad det innebär.
I år gör jag det till min stora glädje!
Längtar efter dessa vita doftande hyacinter, får nog ta och inhandla
lite lökar i helgen och arrangera lite grupper med ljus, mossa m.m
Tar ju några veckor innan de "tittar" fram så det är väl bäst att vara
ute i god tid. Amaryllis tillhör också en av favoriterna, stilig med
sina stora klockor och långa stjälkar, men det ska vara i vitt såklart!

hyacinter

Över till något annat, fick tandläkartid 28/11, så länge måste jag alltså
vänta innan jag får laga den trasiga tanden. Tur i oturen är väl ändå att
det inte gör ont den här gången och att det inte syns, längst bak som tur är.
Annars känner jag mig trött och sliten, inte ork till något annat är att gå
till jobbet och sen sköta det nödvändigaste här hemma.
Händer trista saker i min omgivning som gör att jag känner mig lite
"låg" och säkerligen är det också orsaken till att jag är så trött.
Vaknade 02.30 inatt och kunde inte somna om, hemskt att ligga så och
vrida och vända samtidigt som man stirrar på klockar och räknar timmarna
tills man ska kliva upp och vara redo för ännu en ny arbetsdag, inte lätt
ska gudarna veta. Helst hade jag bara velat dra täcket över huvudet för att
försöka somna om igen.  Men nu är det dax att krypa ner för att försöka få
sig några timmars sömn igen, nanna kudden..................

Kommentarer
Postat av: Pia /Teo

De där är snyggt (bilden alltså) Älskar oxså vita blommor. Ser så stilrent ut och vackert.
Hyasinter däremot kan jag inte ha här hemma.. doften, är ju allergiker och den doften irriterar.. synd för jag gillar doften jättemycket bara det inte blir för mycket.
Amaryllisar är ett måste och som du skriver ska det vara vita helst eller riktigt mörkröda.
Tråkigt när man känner sej så där trist och inget är kuligt. Mörkret gör sitt, men ljus är fint.. det förgyller tillvaron.
Ha de gott.. hoppas din dag i morgon blir liten smula bättre.
Kram

Postat av: Tina

Åh vad fint det var med vita hyacinter och guldtrådar!!!
Varje jul går jag in i en blomsteraffär och snabbt drar jag in doften av hyacinter för att sen rusa ut och andas igen. Hahaha...de luktar underbart men är döfarliga!!!
Inget kul när det är sånt man inte kan göra nåt åt mer än grubbla inte bra när nattsömnen blir störd speciellt inte om man ska upp o jobba.
Hoppas du sover gott nu.
Kram

2006-11-15 @ 22:35:29
URL: http://www.calypsodesign.se
Postat av: Nettan

Kikar bara in en snabbis för att krama om dig gumman!Hoppas du snart mår lite bättre.

2006-11-15 @ 22:41:39
URL: http://www.nettiz.se
Postat av: Pialill

Jag gillar hyacinter, men bara på bild. Är väldigt allergisk, och kan inte ha en riktigt julgran heller. Får nöja mig med en i plast. Naturtrogen dock, så det gör ju inte så mycket. ;-)

Jobbigt att inte kunna sova. Hoppas du mår bättre idag iallafall.
Kramkram.

2006-11-16 @ 09:56:44
URL: http://www.pialill.se/piablogg/
Postat av: Micke

Jag är lite seg här med.. trött som attan mellan varven men nu i kväll dår man se till va vaken då man ska på hockeyn mot Mora som ska få "däng" ;)

Den där ungen har dom skrivit i lokalblaskan här om också då mor- eller farföräldrana bor här i krokarna och han la ut filmen mest för de skulle kika på den.

2006-11-16 @ 16:14:25
URL: http://kludd.se
Postat av: Monica

Vistt är det härligt med hyacinter - de doftar så härligt gott. Amaryllisen är vacker - även i rött tycker jag.

Händer det tråkigheter omkringen så tar det på krafterna. Sköt om dej.
Kram!

2006-11-16 @ 18:35:12
URL: http://mjsson.com.com
Postat av: Chrissie

Det är något speciellt med vita blommor tycker jag, de ser så skira ut och så är det lätt att matcha med andra färgstarkare band mm.
Trist med krånglande tänder, tråkiga saker och sömnlöshet... hoppas på bättring. /Chrissie

2006-11-16 @ 19:57:39
URL: http://chrissie.blogg.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback