Erkännande

Jo nu får jag allt komma med ett erkännade, jag har börjat "jula" till det
här hemma idag redan.
Jag som annars brukar kallas julpolisen av Stefan därför att jag tjatar
om alla de som just tjyvstartar eller som vill ha julen kvar långt efter
tjugondag knut. Så här är det, imorgon jobbar jag sent och sen ska jag
direkt på en föreläsning som jag bara längtar efter,
denna är det!
Den som står högst upp med Jonas Gardell och Bodil Wennberg,
Att våga förändras heter den, om självförtroende, ärlighet och mod!
Har sett fram emot denna länge nu och så är det då äntligen dax,
får väl komma med en liten rapport senare i veckan vad jag tyckte.
TIsdag är det dax för tandläkaren på kvällen, onsdag eller torsdag är
det så dax för veckohandlandet igen och på fredagen direkt efter
jobbet åket vi ju till Isaberg för att ställa upp vagnen.
När jag sen kommer hem på söndag kväll så vill jag ha det färdigt här
hemma med ljusstakar m.m. ,därför har jag börjat plocka fram idag.
Men jag har inte alls tänt dem, bara ställt fram dem, ser förresten att
det är flera runt om som också ställt fram och även tänt dem, just
de personerna som jag annars brukar gnälla över
men som jag just slutat med bäst så!
Och den dagen vi inte handlar får vi ta till att packa inför uppställningen
på Isaberg där vi ska stå till 7/4-07, en hel del man ska tänka på som
ska med, även om vi inte behöver ta allt på en gång.
Även där ska vi ju ha adventsljusstakar m.m.
Julgran utomhus ska vi ha också, ingen gran hemma men där vill
vi ha en ute iallafall.
ljus

Denna dagen har varit en riktig slapparedag, har knappt varit utanför
dörren, källaren och ner till affären för att lämna tillbaka filmen
jag såg igår, Brokeback Mountain, klart sevärd film.
Tar upp ett så tabubelagt ämne som kärlek mellan 2 killar vilket
ju inte alls är vanligt i filmer, nää i filmernas värld är alla hetro
till skillnad mot verkligheten, mer såna filmer tycker iallafall jag!!
Nu ska jag fortsätta spela På spåret igen, roligt spel men svårt!


Kommentarer
Postat av: Micke

Hopplöst fall du.. detta var en taskig bortförklaring *s* Haha.. bara tokes.

Jaja.. hemma nu och har överlevt helgen. Lugnt igår, nån öl och sen var jag dödslut lite efter kl 22 av allt surr sånt då jag måste va helskärpt iom hörselskadan ja. Jag hör riktigt dåligt men kan inget teckenspråk alls. Blivit mycket jobbigare med hörseln också efter whiplashskadan :/

Jag "hinner som inte med att höra", dvs läppavläsa som tidigare .. svårt få andra fatta det där.

Postat av: Anna

Mäh, du kan ju inte "jula" nu heller :D
Nope, all snö vi har haft är borta. Det har
ju bara regnat och regnat varenda dag.

Mörkt och trist är det också, så ditt lilla
ljus spred lite värme....

/kram

2006-11-26 @ 19:22:22
URL: http://www.annalundberg.se
Postat av: Monica

Erkänn nu att du även tände stakarna *s*

Den föreläsningen skulle jag mycket väl kunnat tänka mig att gå på, får se vad du tycker sen.

Malin & Sandra pratade som hastigast på msn i går. Sandra var lite stressad för hon skulle ut på vift!
De skulle i alla fall höras igen.

Kram

2006-11-26 @ 19:32:36
URL: http://mjsson.com
Postat av: Pialill

Redan börjat jula?
Måste erkänna det har jag med. Jag har druckit julmust. :-)
Annars så har jag inte ens kollat stakar och sånt.
Kram och hoppas du blir nöjd med föreläsningen.

2006-11-27 @ 10:43:25
URL: http://www.pialill.se/piablogg/
Postat av: Tina

Jasså du jular du :) jaja tror nog du tände staken oxå igårkväll.
Känns lite konstigt med julskyltning 1 vecka före 1:a advent. Men här blir det nog inget julande alls tror jag. Får se om där är nån stake som vill stå.
Kram

2006-11-27 @ 11:22:13
URL: http://www.calypsodesign.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback