Regn regn regn

Detta inlägg skrev jag måndag kväll vid 19 tiden, har inte fungerat att få ut den
och nu är klockan 22.33, försöker igen om en stund annars i morgon bitti igen!

Nu får det vara nog med vatten över Göteborg.
Kommer från alla håll, sånt som bara inte går att skydda sig mot.
Jag var så tacksam imorse eftersom Stefan skjutsade mig och även hämtade
mig nu ikväll! Eftersom jag alltså inte varit ute idag så har jag inte riktigt fattat
hur illa det är runt om i trakterna.
I Mölndal är all spårvagnstrafik inställd, alla tåg till och från Gbg söderut är inställt.
Mölndalsån som ställer till allt när vattnet stiger hela tiden.
Även på andra håll är det riktigt illa, 20 m av en väg vid Landvetter har rasat ihop visade
de på regionala nyheterna.
Partille, Kungälv och Kungsbacka, ja platserna är många där vattnet just nu bara
fortsätter att stiga.
Även Liseberg har fått stänga av delar av nöjesfältet eftersom vissa delar
ligger under vatten, vissa åkattraktioner.
Trafiken står stilla runt om i de flesta delar sv stan just nu,
folk uppmanas att stanna hemma istället för att ge sig ut.
De visade från flera butiker som fått stänga pga allt regn, tänk att som butiksägare
få stänga igen nui värsta julruschen, inget vidare roligt!
På radion sa det för en liten stund sen att ännu mer regn är på väg,
inte så mycket imorgon men under onsdagsdygnet lär det komma ännu mer
nederbörd, vill inte ha mer nu, tyvärr så kan man inte rå på detta,
bara att släpa sig iväg på morgonen och försöka tänka positivt, men jag kan
lova att det är svårt i nuläget!


Kommentarer
Postat av: Monica

Ja fy tusan för vatten ni har!! Jag har sett på nyheterna på TV:n och det är ju helt otroligt. Glad att jag inte är i Göteborg just nu i alla fall.

Du får köpa dig riktiga vadarstövlar.
Kram

Postat av: Malin

Nej! vad är det som händer?! Inge regn! Men visst måste väl mitt tåg gå som vanligt?! Nu blev jag lite orolig.. O så Liseberg! :(

2006-12-12 @ 13:14:40
Postat av: Pia lotta

* Jo du det är en viss väta.. kunde komma en aning pudervitt i stället, men det ser dåligt ut. Vi blev oxså lite blöta o fötter/ben o annat i ösregnet igår.. Ullared ligger ju ganska så nära.. läs om dagen igår på min blogg. Har precis fått in den.. de lappar ju o lagar så mycket där och det drabbar ju oss bloggare.
Kram på dej

2006-12-13 @ 00:01:59
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Pia lotta

* Jo du det är en viss väta.. kunde komma en aning pudervitt i stället, men det ser dåligt ut. Vi blev oxså lite blöta o fötter/ben o annat i ösregnet igår.. Ullared ligger ju ganska så nära.. läs om dagen igår på min blogg. Har precis fått in den.. de lappar ju o lagar så mycket där och det drabbar ju oss bloggare.
Kram på dej

2006-12-13 @ 00:02:23
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: leila

Hej
Jag tycker det är obehagligt med allt regnande mm. Det ska ju vara vinter nu,
vi får hoppas på att det vänder snart, kramen leila

2006-12-13 @ 10:26:34
URL: http://ladyley.se
Postat av: leila

Hej
Jag tycker det är obehagligt med allt regnande mm. Det ska ju vara vinter nu,
vi får hoppas på att det vänder snart, kramen leila

2006-12-13 @ 10:26:45
URL: http://ladyley.se
Postat av: leila

Hej
Jag tycker det är obehagligt med allt regnande mm. Det ska ju vara vinter nu,
vi får hoppas på att det vänder snart, kramen leila

2006-12-13 @ 10:30:01
URL: http://ladyley.se
Postat av: Tina

Ja fy såg på Tv ni verkar inte ha det allt för kul!! Men ni bor på ett berg väl?
Det sägs att vädret ska vända i början på nästa vecka kallt o snö istället.
Kram

2006-12-13 @ 10:46:14
URL: http://www.calypsodesign.se
Postat av: Tina

Ja fy såg på Tv ni verkar inte ha det allt för kul!! Men ni bor på ett berg väl?
Det sägs att vädret ska vända i början på nästa vecka kallt o snö istället.
Kram

2006-12-13 @ 10:49:56
URL: http://www.calypsodesign.se
Postat av: Anonym

Ja fy sjutton somd et ser ut i Gbg! Men ni bor högt va på ett berg? Det sägs att det ska bli kallare i början på nästa vecka med snö. Men i det här läget är det väl inte så säkert att det är så bra heller.
Kram

2006-12-13 @ 13:33:04
Postat av: Pialill

Du har väl inte regnat bort? Fy, vilket skitväder i Göteborgstrakten nu.
Kramis...

2006-12-13 @ 16:58:00
URL: http://www.pialill.se/piablogg/

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback