Isaberg

Så är det då 1:a advent, lite svårt att förstå med tanke på vädret.
Vet inte hur man ska göra för att julstämmningen ska infinna sig.
Husvagnen är nu återigen uppställd i Isaberg som är den vintercamping
vi brukar stå på, nu blir det till och med påsken innan vi tar hem den igen.
Skönt att ställa upp och slippa tänka på packning och allt annat som ska
göras innan man kan köra. Allt är färdigt när man kommer nästa gång nu,
förtältet med golv är nu uppsatt och färdigt. Men vi får nog ta och köpa en
gran med oss nästa helg, hade det förra vintern utomhus så det vill jag ha i år igen.
Vädret har varit sämsta möjliga, regnat mest hela tiden, men vi har
trotsat vädret och varit ute en hel del iallafall.
eld
Satt ute på fredag kväll rätt länge och eldade, på bilden är det Helen & Göran
som eldar upp sina hyllor!? + en del annat.
Igår kväll var vi bjuden på dansk julmiddag av Dorte & MIck, vi var 10 stycken
som åt tillsammans uppe i dalstugan.
Men så gott det var, fläskesteke med sötekartoffeln bjöd de på.
Till detta serverades det pumpa, rödkål, gucamole och jättegod sås.
Åt så jag knappt kunde röra mig efteråt, alldeles för mycket.
Fläskesteken hade legat i webergrillen 3 timmar med svål och allt,
att jag någon gång i livet skulle äta svål har  jag då aldrig trott, knaprigt
med en helt underbar smak. Det är den maten de äter hemma i Danmark
på självaste julaftonen berättade de.
staken1
När fösta ljuset brinner,
står julens dörr på glänt.
Alla människor glädjas,
att fira få advent.
gåva
Den här fina bilden fick jag från
Monica igår,
så roligt att få personliga gåvor, sånt värmer.
Tack Monica :-)

Kommentarer
Postat av: Malin

Texten på min blogg är ju Jonas Gardells låt, aldrig ska jag sluta älska dig!

2006-12-03 @ 19:29:07
Postat av: Monica

Ja du, någon stämning är det väl inte direkt. Möjligtvis då mörkret sänkt sig och man bara ser alla ljusen. Men, men....snön kommer nog ska du se. *ler*

Kram

Postat av: Tina

Nä nån julstämning är väl svårt att få men det lyser upp lite i mörkret med stjärnor o ljus speciellt här ute i skogen då det i stort sett är mörkt hela dagen nu.
Kram

2006-12-04 @ 11:52:46
URL: http://www.calypsodesign.se
Postat av: Pialill

Julstämning ja..Gröna gräsmattor, violer som blommar i rabatterna. Har aldrig varit med om nåt liknande vad jag kan minnas.

Ha det bra och kram.

2006-12-04 @ 19:13:53
URL: http://pialill.se/piablogg/
Postat av: Malee/Britt-Marie

Ska ta ut mina tomtar snart, men man tappar julkänslan när man är omgiven av palmer, elefanter och bad- och barstolar :-) Men jag blir sugen på glögg när jag kikar in på din blogg!

2006-12-06 @ 09:47:47
URL: http://thailandsmalee.travelblogg.se/

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback