Ska jag eller ska jag inte?

Ja här står jag med saxen i högsta hugg och funderar om
jag ska sätta den i överkastet eller inte?
Har ett sprillans nytt överkast från U.S. Polo som är ett riktigt felköp.
Jag som inte ens använder överkast inbillade mig att det skulle jag börja med.
Så blev det inte, nu funderar jag om det kanske kan komma till användning
i husbilen istället? Dela det mitt itu och använda det där istället!
För en velpotta som mig är ett sånt här beslut inte helt enkelt,
tänk om jag ångrar mig? Då är det för sent liksom!
Men bättre än att det bara ligger kvar i förpackningen.....eller?



Husbilen har kommit nu :)
Den finns här i Gävle men är ännu inte färdig för leverans,
en del grejer som ska monteras innan vi får den, markis, stereo m.m.
Vi ska ner till Gbg nästa vecka igen då Stefan ska på jobbmöte och jag ska
träffa mina blivande kollegor, hej Annelie, hej Marie :)
Passar såklart på att titta på bostäder när vi ändå är på plats.
Men det finns ett problem, finns inte ett enda hotellrum i
hela Gbg med omnejd som är ledigt några nätter!
Tydligen är den en fackmässa då som gör att det är fullbokat.
Ringde Caravan & Marine i morse för att höra om vi ev kan få ta husbilen
och lämna in den sen igen när vi kommer hem så de kan färdigställa den.
Kanske, jag får veta på eftermiddagen idag, håller tummarna hårt nu!
Vi klarar oss bra utan markis och grejs under några dagar.

Vår lägenhet är nu såld, blev klart igår och kontrakt ska skrivas idag.
Nog känns det konstigt allt, jag älskar vårt nuvarande boende.
Här skulle jag ju bo länge var det tänkt, tills jag blev pensionär!
Men som sagt, inget är för evigt.......

F-n vad velig jag känner mig nu.......ska jag eller inte?


Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Kommer du att börja använda överkast bara för

att du flyttar?

Har du en vision över hur det skulle se ut i

husbilen med det färdiga projektet?

Jasså!

Men varför tveka!?

Klipp och gör något snyggt och användbart av tyget,

för det är ju bara en bit tyg egentligen.

Ovanligt snyggt (och säkert dyrt), men ändå

ett tyg, - som ska användas... ;-)



Grattis till försäljningen av lägenheten!!

Huuj, vad det går undan!!

Håller tummen att ni får ta er egna husbil till Gtb!

Det borde ju inte vara några problem tycker man..



Kraam!!

Postat av: seinha

Göta Petter! Det var snabbt.



HOPPAS! HOPPAS! HOPPAS! HOPPAS! HOPPAS! att ni hittar något ni också snaaaart.



Vänta med klippningen till du sett husbilen i verkliga livet. Man minns inte alltid så bra.



Kan man inte bo i campingstuga?

2011-05-05 @ 13:13:06
URL: http://www.hagashemsidor.se
Postat av: Heléne

Spännande att husbilen är på gång!

Själva gjorde vi slag i saken och köpte en husvagn. Premiärturen blir till Göteborg i helgen, imorgon bär det av! Blir spännande att se hur barnen gillar det, än så länge är de eld och lågor!

2011-05-05 @ 13:23:45
Postat av: Anneli & Marie

Du är efterlängtad!! Det ligger redan högvis med papper som är dina........skoja bara!! Självklart kommer det bli jättebra när du börjar här hos oss för nu är det mycket att göra. Vi håller tummarna på att ni får "låna" husbilen några dagar nästa vecka. Ha de gott så syns vi då =0)

2011-05-05 @ 14:59:43
Postat av: Veronica

tänka åt ngn annan är mkt enklare...hugg i saxen i överkastet o gör om det så det passar husbilen:-) fast jag fattar precis din tankegång....jag hade nog gått o köpt ett till o klippt sönder vet du allt för att inte behöva kunna ångra mig! vilken problemlösare jag är va? vad roligt att det kommit nu bilen (om än inte levererad)...hoppas ni får "låna" den till göteborgstrippen!

kram

2011-05-05 @ 16:47:18
URL: http://veropenn.blogspot.com
Postat av: Linda/Candygirl

Grattis till att ni sålt. Då är det bara hitta nåt att köpa också.

2011-05-05 @ 17:29:03
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: helena

O vilken spännande framtid ni har framför er..Lova att inte sluta blogga för då kommer jag



jag tycker verkligen att ni gör rätt och jag önskar också att jag vågar göra detsamma igen..Jag som har flyttat typ tusen gånger under mitt liv märker att jag blir mer och mer försiktig..har liksom rotat mig och blivit bekväm..men min tid kommer nog igen när sonen är klar med gymnasiet och "lämnar boet" får vi se hur jag ser på saker o ting då..Klart det skulle vara jättejobbigt att börja om med en snart 17 årig på annan ort. men framtiden vet man inget om!



Grattis till försäljningen..Nu är det klart och ni vet vad ni har fått och vad ni kan ha råd med..Och ni har ju trots allt en husbil att förlita er på :)



Nyfiken på vilken bransch ni ska jobba inom? Vad spännande att jobba tillsammans med sin man..Ibland önskar jag att jag skulle göra det med..Tror att det kan finnas många fördelar..I mitt fall som jobbar med sociala kontakter varje dag och min man som kör lastbil (ensam länga sträcker) kan det liksom "krocka" ibland. När jag är ledig vill jag/orkar inte jag ha massor av sociala kontakter medan mannen som arbetar helt ensam är i behov av det..samtidigt så är det jag som står för de flesta av våra sociala kontakter..så du förstår hur det kan bli ibland?



Snyggt överkast!!!!!! Jag bara älskar det men jag förstår dig..Jag bäddar ALDRIG sängen dels för att jag inte orkar och dels för att jag är allergisk mot kvalster..Men om du klipper isär överkastet, kan du göra gardin längder av det???? tror att det skulle passa med er stil?

2011-05-05 @ 19:23:28
URL: http://kvarteretklubban.blogspot.com
Postat av: soffie

va kul att husbilen är er nu:)

tycker du ska göra nåt åt det överkastet som du kommer ha användning av,va snyggt det är,

grattis till att er lägenhet blev såld håller tummarna nu att ni hittar det boende som är perfekt för er,

kram

2011-05-05 @ 22:05:51
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Christina

Har en känsla av att du redan tagit beslut om överkastet.Grattis till lägenhetsförsäljningen,nu återstår ju bara det roliga att hitta nytt boende.Ivärsta fall så får ni väl magesinera möblerna ett stund och bo i husbilen på en camping till ni hittar "det".

2011-05-06 @ 10:45:26
URL: http://cina-71.blogspot.com
Postat av: ♥ Carina ♥

Använd saxen! Ett överkast i förpackning gör ju liksom ingen nytta :)

Kram och trevlig helg!

2011-05-06 @ 16:12:58
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise

Klipp och använd i husbilen är mitt råd. jag tror inte du kommer ångra dig. Oj vad fort det gick att sälja huset, nu hoppas jag verkligen att det ska vara lika smidigt för er att hitta ett nytt boende. Trevlig helg. Kram

2011-05-06 @ 19:21:09
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Cia

Go... Livet är för kort för att vänta.

2011-05-06 @ 23:14:39
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: Mia

Klipp till! ;-)) Jag menar, det ligger ju ändå bara i förpackningen L

Åh vad roligt med husbilen! Hoppas ni får ta den nu ett par dagar...

2011-05-07 @ 08:15:42
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: my

Grattis till husbil! Och klart du kan sätta saxen i överkastet, det är ju inte så att du kastar bort det utan det får en annan funktion annan plats. Kram

2011-05-07 @ 16:35:25
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: soffie

hoppas du haft en underbar helg:)

2011-05-08 @ 21:00:13
URL: http://soffie69.blogg.se/

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback