Lagliga igen!

Jag som rensar och röjer alltför ofta här hemma trodde att
det finns nog inget mer att skicka iväg, så fel jag hade!
Susanne var här och hämtade 3 flyttkartonger i går och fler blir det!
Vi flyttar ju till mindre och behöver göra oss av med grejer.
Behöver också sälja en del möbler som vi inte får plats med,
känner redan sorg över att vi inte får plats med vår köksö i nya!

Nu sitter nummerplåten på plats, nu kan vi köra lagligt!
Himla bra eftersom den i papper hade "regnat sönder" ;)



Skulle vilja åka ut den här helgen igen med husbilen men så blir det inte,
Stefan ska ut med jobb och jag ska roa mig med helt andra grejer.
Stavas V I N D S R Ö J N I N G, trist men nödvändigt!
Men nästa helg gissar jag att vi tar oss en tur igen :)

Någon av er läsare som spelar golf?
Någon som har en aning vad man kan ta betalt för ett golfset?
Endast testat på ranchen ett par ggr men som har några år på nacken.
Ser sprillas nytt ut och är ju i princip det också.
Stefan skulle börja spela men det blir aldrig av inser han.
Nu har vi släpat runt på klubborna alltför många ggr,
dags att göra sig av med allt som bara flyttas runt och tar plats!

Fick så fina blommor av Stefan på bröllopsdagen igår!



Men Furuviks Brygga hade bara helgöppet under maj, tji fick vi!
Istället åt vi på
Cinque Trattoria som ligger runt hörnet här vi bor.
Kan ju undra varför vi aldrig ätit där innan, underbar mat!
Men bättre sent än aldrig som man brukar säga!


Kommentarer
Postat av: Nettan

Har inte riktigt hängt med i svängarna tror jag.

Har inte ni nyss flyttat ?

Ska ni flytta igen ?

Men det var pga jobb va ?



Kolla runt på tradera eller dyligt vad dom tar för golfset så kanske du får ett humm om pris.



Ha en underbar dag.



kramiz

Postat av: Mia

Men gud så rart av honom...å så fina blommor!

Men vad??? Har ni inte varit på kvarterskrogen??? Nu gäller det att hinna med flera innan "tåget går", det kanske finns fler pärlor i närområdet???

Kram på er, hoppas ni kommer ut i husbilen nästa helg och att ni får golfklubborna sålda...

2011-05-18 @ 15:28:15
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Det är jobbigt när man måste röja och göra sig av med saker. Men jag hoppas att det löser sig och att ni kanske kan få en liten slant för sakerna. Hur går det med lägenhets letandet? Kram

2011-05-18 @ 15:42:09
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Christina

Lägg ut klubborna på blocket.Våran husvagn ska besiktigas i juni och sen så ska den ut för försäljning.Lite sorg där faktiskt.

Nu är jag väldigt nyfiken.I vilket område är det ni ska flytta till?

2011-05-18 @ 15:53:43
URL: http://cina-71.blogspot.com
Postat av: Ann Catrine

Skönt att höra att ni inte längre är småkriminella... ;-)

Vet hur det är att flytta till mindre,

jobbigt, och man måste ta vissa beslut över

vad som egentligen är viktigt att behålla..

Mindre än vad man kan tro ;-)

Rätt tid att sälja golfklubborna, kolla på blocket

eller på en golfklubb så får ni ett hum om pris!



Svar;

Jag bor i lägenhet i ett bostadsområde ca 2 km

ifrån centrum av Sundsvall. Går jag 1 km "åt andra hållet" hamnar jag på landet. Och jag är uppvuxen

på vischan! Ju äldre jag blir ju viktigare blir det

med både naturen och hembygden... ;-)

Känner bara sån otrolig lycka under dessa morgonturer, och är så glad att jag bröt upp ifrån

ett taskigt äktenskap och får förmånen att kunna

göra så! Tänkte på det idag, hade inte alls mått

så här bra och kunnat uppskatta lyckan om jag

fortfarande levt under de premisserna...

Det är en mening med allt! ;-)



Nu väntar jag ejmis.blogg.se, vi ska på något

slags hemparty med heminredningspryttlar!



Kram rara du!!

2011-05-18 @ 16:29:37
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Helena

Vilken fin bukett..ser nästan ut som en brudbukett tycker jag. Vad kul att trattorian har god mat, vi är sugna att testa den vi med faktiskt..



Vi spelar golf men vilket pris ni kan ta är rätt svårt att uppskatta, är det ett helset eller ett halv set? Var köpte ni klubborna och vad fick ni betala? ÄR det med bag o vagn eller bara klubbor? Ursprungspriset och vilka klubbor är rätt viktigt info för att göra "rätt" bedömning, sen är det ju klart att om man vill ha "snabb affär" så kanske man måste sänka sig mer än annars..visst spelar han höger va?



Vindröjning låter inte så kul..VI flyttade från större till mindre och har ff inte rensat klart och gjort oss av med tillräckligt..VIssa saker vill man ha kvar också men de passar inte in på nya stället..VI har ex ett rejält överskott av ljuslyktor men svårt att välja vilka som ska vara kvar..Tar inte så mycket plats kan man tänka med med många sådana små saker så blir det trångt ändå..



Skönt med registrerings skylten..Ska visst bli fin väder ockkså :)))

Ha det bra kram



2011-05-18 @ 17:04:16
URL: http://kvarteretkluban.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise

Grattis till kontaktskrivningen :)Vad skönt att det har löst sig. Kram

2011-05-18 @ 17:12:30
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: soffie

grattis på er bröllopsdag va vackra blommor du fick,

kram

2011-05-18 @ 18:52:18
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Mia

Näää Carina, ingen fet pluska, bara en trött liten Mia :-)Har månadslön, ingen OB, inget övertidstillägg...

Jag är ensam anställd nu, det är massor att göra o chefen drar till Frankrike och har inte tid att ordna med nån som byter av mig...jag blir bara sååå less o trött...

2011-05-18 @ 19:39:31
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Mia

Nä, det ÄR inte klokt heller...Har aldrig varit med om nåt liknande L

2011-05-18 @ 20:06:14
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Cia

Kolla på blocket vad de tar.



Ohhhh så fina blommor! Jag ÄLSKAR snittblommor.

2011-05-18 @ 20:46:42
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: lolla

ojoj vad du måste hafullt upp nu.

Grattis till er nya lägenhet,tur att ni fick den ni var sugen på och jag hoppas verkligen att ni kommer att trivas men oftast känns det bara man stigit över tröskeln...

slit nu inte ihjäl dig, utan njut lite också emmelanåt me den bra bok som du kan tipsa om ;)

kram lolla

2011-05-19 @ 09:59:48
URL: http://lollashus.blogg.se/
Postat av: my

Ååå fina blommor! Grattis i efterskott, och till lägenhet!

2011-05-19 @ 19:47:07
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: Camilla

Grattis! Vilka vackra blommor. :)

Snart är säsongen på gång igen här i byn, jag gick promenad med mamma i dag vid campingen och nu har de börjat fixa inför kommande säsong. Det är himla kul att se hur byn lever upp sommartid och sedan blir helt öde och lugn vintertid.

Kram!

2011-05-19 @ 21:04:27
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Ann Catrine

Ursäkta, satte nästan i halsen!

Lillro?!??!!!

Det är ju en av grannbyarna till byn jag är

uppväxt i, och där boddde en av mina bästa vänner!

Bilderna från mina morgonpromenader är ju jättenära

just Lillro!! Världen ÄR liten!

Bosvedjan bodde jag när mina döttrar var små..



Vad fruktansvärt med din far!!

Tankar far igenom skallen, men orden räcker inte

till.

Förstår det är något som formar resten av ens liv.



Om du ens kommer i närheten av S-vall MÅSTE vi ses!

Snacka om böxker,livet, kärleken och lyckan ;-)

Tror, nej vet, vi delar en hel del tankar!



Stor kram vännen!!

2011-05-19 @ 21:50:31
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

Och vart tog min kommentar vägen tro?!

Man kan ju bli galen på blogg.se ibland!

2011-05-19 @ 21:51:17
URL: http://mormormu.blogg.se/

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback