Förbannade skitdag :(

Vilken dag, äntligen över!
Förbannad på mig själv som trodde att det här med flytten
skulle ordna sig, att jag bara kunde vara så idiotiskt dum egentligen?
Ringer flyttfirman idag i hopp om att få ett exakt datum,
behöver få veta för att kunna fixa allt annat som inte
går att fixa förrän vi vet flyttdatumet.
Efter mycket om och men klämmer de till slut fram att de
 "tappat bort" vår beställning, den finns inte registrerad hos dem.
Att jag har ett beställningsnummer och beställningen sparad hjälper inte.
De lovade att ringa mig före 17.30 idag för vidare info, ännu har ingen ringt.

Jag roddar inte detta längre, går inte att få ihop alla datum som ska stämma.
Flytten var beställd till den 20/6 men så blir det alltså inte.
Minst fyra veckor innan ska de veta vårat önskemål om datum.
Så vad betyder detta för oss då?
Ja att flytten blir framskjuten flera veckor....hopplöst.
Att vi behöver fråga vår köpare om vi kan få ha kvar
 lägenheten ytterligare några veckor längre än tänkt.
Dagar som denna som jag ifrågasätter hela flytten.
Jag lägger massor med timmar varje dag på att få allt att klaffa, tji fick jag!
Känslan är arg, frustrerad men mest av allt ledsen.
En tårdrypande dag som går mot sitt slut, äntligen!



Kanske ska tillägga att det är arbetsförmedlingens flyttfirma
som ska sköta flytten, ingen firma vi själva valt alltså.
Eftersom jag är arbetslös och fått jobb på annan ort så
står af för flyttkostnaden upp till en viss summa och det
som överstiger får vi själva putta in!

Imorgon är en bättre dag, jag vet det.......


Kommentarer
Postat av: soffie

men guu va trist usch för sånna dagar,

kram

Postat av: Nina

Usch vad trist när det strular sådär, hoppas det löser sig imorgon. Kram!

2011-05-30 @ 23:08:37
Postat av: Cia

Klart det är... Varför måste de inte stå för problemen nu när du har en bekräftelse!!?? Jag blir förbannad...Vilken firma var det? Dem ska jag ALDRIG använda...häng ut dem tack!!!



Herregud de får väl hyraen bil från shenker om de gjort fel. De har garanerat en ledig om 4 veckor.

2011-05-30 @ 23:48:54
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: Anonym

Vad ruttet!!!!

Men hade du nret tycker jag de kunde lòsa de ändå:0(

Jäkla skit firma!!!!

Jag hāller tummarna för er!

Kan man inte ringa på arbetsförmedlingen å skälla lite;0)

Kram

2011-05-31 @ 07:04:00
URL: http://lillkakan.blogg.se/
Postat av: Camilla

Men gah!

Jag hade samma förmån då jag flyttade till Gotland -95, fick flytt betald och även något flytt/jobb bidrag på 10.000:- tror jag... Himla bra.

För mig krånglade det inte, allt flöt på bra. Hoppas, hoppas att det löser sig.

Förstår att du inte orkar krångla mer.

Kramar!

2011-05-31 @ 08:43:20
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Ann Catrine

Riktigt uselt skött av firma,

oavsett om det AF:s egna eller inte..

Hoppas att det löser sig under dagen,

och att de på grund av sin "klumpighet"

ser till att ordna det på rätt datum!

Håller och kniper tummarna allt vad jag kan!!



Kraaaaam!!

2011-05-31 @ 11:30:59
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Linda/Candygirl

Åh sånt där byråkratiskt tjafs... sååå jobbigt.

2011-05-31 @ 15:00:36
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: ejmis

Tänk att man alltid måste kolla, kolla och trippelkolla!! =/

2011-05-31 @ 15:26:48
URL: http://ejmis.blogg.se/

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback