Skuld

För några veckor sedan läste jag Karin Alvtegens bok
En sannolik historia, en underbar bok som jag blev helförtjust
i trots att den inte är en deckare som Karin annars skriver.
Nu har jag läst hennes första deckare Skuld från -98.
Egentligen spelar det nog ingen roll vilken bok jag läst
efter alla Öhrlund & Buthler så blir intrycket lite lamt.
De böckerna har gjort så stort intryck på mig att jag
har svårt att läsa något annat nu efteråt inser jag.
Den här boken känns mer som en mysbok som jag gillar,
lite snäll men ändå spännande in i det sista med ett otippat slut!


Peter Brolin sitter ensam på Nyhléns konditori.
Svårt skuldsatt, handlingsförlamad och i väntan på ännu en ångestattack.
Plötsligt öppnas dörren och en okänd kvinna kommer fram till hans bord.
Hon tar honom för någon annan än den han är och innan han hunnit
protestera har hon försvunnit igen. Efter sig lämnar hon ett paket som han
mot tusen kronor i ersättning ska leverera till hennes man.
Paketet och dess skrämmande innehåll drar in Peter i en mardrömslik
jakt på en galen, besatt kvinna. En jakt där han till slut också tvingas
konfrontera skuggorna från sitt eget förflutna.
- adlibris.se -



Betyg 3 av 5 möjliga!


Kommentarer
Postat av: leila

Har för mig att det finns tre eller fler i den serien. vi fick Skam för några somrar sen av chefen i sommarpresetn. Undrar om de inte heter, skuld, skam och nåt mer :o)


Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback