Krämig Kyckling

Testade en för oss ny rätt till middag ikväll som var supergod!
Tyvärr var jag så hungrig när maten var färdig att jag
glömde ta ett foto att lägga ut i bloggen.
Fotot jag nu lägger ut är på matlådan :)
Som dessutom svalnat när jag tog fotot,
smakar betydligt godare än det ser ut vill jag lova!

Till 4 portioner behövs följande:
4 kycklingfiléer
1 paprika av valfri färg
1 dm purjolök
1-2 tsk sambal oelek
1 burk creme fraiche mexican/chili
1 ask philadelphiaost (200g)

Skär kycklingen och paprikan i tärningar strimla purjolöken.
Stek kycklingen och låt paprikan och purjolöken fräsa med i slutet.
Blanda ner philadelphiaosten och creme fraiche.
Krydda med sambal, salt och peppar.
Serveras med ris, bulgur, pasta, vitlöksbröd och en god sallad!



Receptet hittade jag på
koka ihop!

Kommentarer
Postat av: Tinas skåpmat

JAVISST! ser ju hur gott som helst dreggel =)

Postat av: Camilla

Muuums!

Kram!

2011-04-01 @ 14:55:34
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Ann Catrine

Den måste jag testa,

såg ju hur gott ut som helst!

Älskar såna där enkla recept

som ändå smakar gott ;-)



(så, då är du i S-vall ibland!

En fika och lite bokprat någon gång

när du har lite tid över...?)



Önskar dig en fin dag!!

2011-04-04 @ 10:17:03
URL: http://mormormu.blogg.se/

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback