Grannen

Oj vad jag är glad att jag har gulliga Gerd och fisiga Roger som grannar.
Bara tanken av att ha Christopher Silfverbielke i min närhet får mig att rysa.
Så vidrigt äckligt rå, stundtals fick jag ta paus och tänka på annat.
Det här är utan tvekan den värsta boken av dem alla, ingen för svaga nerver.
Trots det så är böckerna om Silverbielke bland de bästa jag läst faktiskt.
Glad att jag hittade dessa herrars böcker, helt i min smak.
(jo lite pervers boksmak har jag tydligen)

Det är Buthler & Öhrlunds Grannen jag läst!
Den femte fjärde boken om Kommissarie Jacob Colt & Co.
Detta är fortsättningen på En nästan vanlig man som jag nyligen läste.
Huvudpersonerna i den här boken är även i denna Ecker och Silverbielke.

Stureplansprofilen Hans Ecker, dömd till över 10 års fängelse,
sitter i en fångtransport på väg att flyttas från Kumla till en annan anstalt.
Man kan föreställa sig Eckers glädje när han, helt oväntat, blir fritagen.
Men snart blir han rädd, riktigt rädd. För den som kallblodigt sköt
fångvaktarna var psykopaten Christopher Silfverbielke kompanjonen som
Ecker trodde sig ha haft ihjäl för ett drygt år sedan.

Det började så bra.
Det kriminella radarparet Hans Ecker och Christopher Silfverbielke
gjorde storverk tillsammans och flydde utomlands.
Hårt arbete, tufft liv, riktigt mycket pengar och brudar.
Ecker gjorde sitt livs största misstag när han bara trodde att Silfverbielke
verkligen dog, där nere i Medelhavet, i stället för att vara säker på sin sak.
Han och hans gravida flickvän Veronica tog sig hem till Sverige,
men blev gripna direkt på flygplatsen och Ecker hamnade snart i fängelse.

Nu har Silfverbielke fritagit Ecker, men vilka planer har psykopaten
egentligen för honom, hans flickvän Veronica och deras son?
Det enda som är säkert är att Silfverbielke saknar alla spärrar.
Och att han kommit tillbaka till Sverige för att ta en fruktansvärd hämnd på
dem han anser skadat honom. Han köper ett hus och från den dagen blir
inte heller livet i det tidigare så lugna villaområdet, sig likt.
- adlibris.se -




Solklar 5:a av 5 möjliga!


Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Ojoj!!!

Har jag ju missat TOTALT!



TACK FÖR TIPSET,

nu ska den knappas in på önskelistan ;-)

Postat av: Marie-Louise

Tack för boktipset. Det här jag nog totalt missat. Ska man läsa böckerna i följd om man ska börja läsa dom? Eller kan man börja med denna?

2011-03-21 @ 16:10:05
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: ejmis

Har den som ljudbok, ska bli spännade att lyssna på den.

2011-03-21 @ 16:18:15
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Tack för ditt snabba svar. Jag har nu klickat hem de 3 första böckerna som pocket.

2011-03-21 @ 16:28:34
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: h

Hu verkar som en spännande bok..Finns den på bibblan tror du? Eller jag borde kanske ha den som ljudbok på mina kommande (har börjat lite smått) med daglig promenad runt Hälsans stig..Min intention iaf :)

2011-03-21 @ 20:49:31
URL: http://kvarteretklubban.blogspot.com
Postat av: Camilla

Har missat den författaren helt. Ska skrivas upp inför nästa hemklickning från Adlibris.

Kram!

2011-03-22 @ 08:13:25
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: malin

Jag håller med dig, Grannen är urläskig, men så bra!

Tyvärr började jag i fel ände.

Har inte läst dom föregående, bara grannen.

Funkar det att läsa dom föregende i efterhand?

2011-03-22 @ 18:17:16
URL: http://pillris.blogg.se/

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback