En nästan vanlig man

Vilken ljudboksupplevelse!
Har du aldrig lyssnat på en ljudbok innan så låt denna bli den första.
Med Stefan Sauk som uppläsare är jag säker på att En nästan vanlig man
blir en starkare upplevelse än att läsa den som vanlig bok.
Att Sauk är så bra på dialekter som han visar här hade jag
ingen aning om, jag vill ha mer!
Jag har varit helt tagen från första minuten jag började lyssna,
har knappt kunnat göra annat, allt annat har kommit i andra hand.
Inte alls bra för skolarbetet alltså!
Förstår att just den här boken blev nominerad till årets ljudbok 2009!

En nästan vanlig man av Buthler & Öhrnlund är bok nummer
två om Kommisarie Jacob Colt & Co, uppföljaren till Mord.net.

Christopher Silfverbielke är en sk stjärnmäklare i Stureplans finansvärld.
Beundrad och avundad, men helt känslokall och hänsynslös under den
charmfulla ytan. Van att få vad han vill. Och vem han vill.
Men miljonerna och framgångarna är inte nog. Han kräver mer,
mycket mer. Något nytt, som kan ge honom spänning i livet.


Hans Ecker är Christophers bäste - och kanske ende - vän.
På väg att motvilligt dras in i ett seriöst förhållande med Veronica, men
inte beredd att släppa det ljuva livet med champagne, brudar och kokain.
Johannes Kruut är rikemanssonen som på nåder får vara med i gänget,
ivrig att platsa och bra att ha till hands när krognotorna blir för höga.


När miljonkonton, champagne, sex och kokain inte längre är nog,
går de tre männen över gränsen i sin jakt på spänning och njutning.
Med Silfverbielke som manipulerande hjärna ger de sig in i en kriminalitet
som trappas upp alltmer och resulterar i mord.
Katt-och-råtta-leken mellan kommissarie Jacob Colt och trion blir kicken som
Silfverbielke letat efter, beviset på hans överlägsenhet.

- bokia.se -



Betyg 5 av 5, fullpott!


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag lyssnar aldrig på ljudböcker. Tidigare - när jag hade en halvtimmes cykling på morgonen till jobbet lyssnade jag dit och hem (och även på lunchprommisen) Men inte nu. Fyra minuter till jobbet känns bra onödigt. Så då får det bli radio eller musik på lunchprommisen.

Postat av: Mia

Bra boktips igen, nu MÅSTE jag till bibblan!

2011-03-02 @ 07:02:06
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Camilla

Oj då... undrar om den är lika bra som bok... Jag är lite skeptiskt mot ljudböcker, vill gärna läsa vanligt.

2011-03-03 @ 20:57:25
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: joacim

Jag har inte lyssnat på någon ljudbok efter jag gjorde det i Grekland och fick Salmonella.

vet att jag sannolikt ej fått det av ljudboken, men iaf... Känslan av sjukdom e så stark bara jag hör ljudbok.

2011-03-05 @ 14:46:17
URL: http://www.wehoo.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback