Packningstankar

Jag var i Valbo igår hos moster Maria och Alexander på fika
och lunch, kändes riktigt lyxigt att fly från flyttstöket för en stund!



Jag packar på ett annorlunda sätt den här gången!
Eftersom jag har mer tid nu än sen i augusti så diskar jag
glas och porslin nu och lindar in i silkespapper så slipper jag
diska sedan på plats, bara att plocka in i skåpen direkt!
Smart eller inte? Tja, jag vet inte, men jag har tiden nu
så jag testar detta tänkte jag!

Men allvarligt, hur nödvändigt är det att ett hushåll på 2 pers
har 36 rödvinsglas (3 olika serier) i kristall?
Neee fy sjutton vad jag är trött på alla hyllvärmare
som vi släpar runt på i flytt efter flytt.
Jag har insett att för mig finns NOLL värde i allt sånt,
inte ens att det är efter den eller den hjälper som argument.
Jag minns ju den personen utan att ha grejer efter henne/honom.

Mitt samvete gör att jag har lite svårt att göra mig av med sånt
som redan finns, däremot är det STOPP på inflödet i vitrinskåpen!
Ska något nytt in så ska något annat ut, punkt/slut!

Hur tänker ni när det gäller såna här grejer?

Mot diskbaljan igen, om ett par timmar ska jag
ta itu med tvättberget som ligger i hallen!


Kommentarer
Postat av: Christina

Just nu så har jag en kamp med mina svärföräldrar.De ska flytta till ett mycket mindre ställe och kan inte ta med sig allt.Varje gång vi är där så vill de pracka på oss en masssa saker och jag försöker förklara att jag håller på och RENSAR mitt hem i från en massa skit och vill inte ta emot ännu mer.Problemet är ju att de inte anser sina saker som skit utan tycker att jag är väldigt konstig som tackar nej.

Postat av: Ann Catrine

Jag är rätt duktig,

nej - väldigt duktig,

på att rensa bland mina grejer!

Kanske beror det på att jag flyttat från 300 kvm

till 90 och nu senast till 59 kvm ;-)

Men som du säger, minnen har inte med prylar

att göra!

Någon enstaka grej kanske, t ex har jag en liten

orange smörbytta efter min mormor,

den är viktig för mig, likaså en liten skål jag

fick av min farmor..

Men i hjärtat minns jag alla mina kära som gått bort, med eller utan prylar!



Är riktigt avundsjuk på dig att du har Moströms

nya kvar.. Den är sååååååååå bra!!!!!!!



Ang din mail, han har inte hört av sig ännu,

men nu vet jag hur jag ska göra med adressen..



Ha en underbar dag, glöm inte att njuta av dagen också bland alla flyttbestyr!



Kraaaam!

2011-06-09 @ 11:38:12
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Linda/Candygirl

Oj.. vi har nog 12 rödvinsglas... - typ två serier... kanske det kan finnas nåt udda också. Jag samlar INTE på sånt. Egentligen inte på nåt. Köper jag nytt slänger jag det som är i sämst skick.

2011-06-09 @ 20:38:50
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Cia

Jag lämnade nästan allt i mammas skåp, Harrodsbesticken och Villeroy & Boch porslinet.

( http://www.microwavecookingforone.com/VilleroyandBoch/VilleroyandBochRiviera.html ) Mestadels vitt men men assietter och uppläggningsfaten har mönster. Kunde inte med att slänga det.

2011-06-09 @ 20:46:29
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: soffie

jisses va man spar på sig som bara står i skåpen,jag kollade i mitt skåp häromdagen å upptäckte att vi har en massa koppar som vi ej använder ska städa bort en del så det blir mer plats:)

va trevligt att komma bort på lunch,

må gott

2011-06-09 @ 22:13:54
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: seinha

Du e duktig du, som kan ha 3 hela serier av rödvinsglas. Jag har inte ens ett helt. Vi har inte 12 glas av någon sort. Vi är ena fantastiska glaskrossare på något vis.



Annars är det nog en bra idé det där med packeriet.



Ha en trevlig helg i HÖGSOMMARVÄRMEN.

Inger

2011-06-10 @ 12:19:23
URL: http://www.hagashemsidor.se
Postat av: Camilla

Det låter väldigt mysigt med dina små fika/matavbrott i packandet. Skönt att du gör dig tid att njuta av sommarvärmen lite också.

Kram!

2011-06-10 @ 16:01:41
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise

Vi flyttade till större för flera år sedan (4 år) och har fortfarande 2 kartonger med köksgrejer kvar i källaren.Det kan inte direkt vara något som jag egentligen saknar i de där lådorna... Så egentligen skulle jag kasta dom utan att ens packa upp dom, men jag har lite svårt för det. Kram

2011-06-12 @ 21:17:51
URL: http://madredetres.blogg.se/

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback