Formex

Jag har varit i Sthlm i helgen och besökt formexmässan!
Alltid lika roligt och lika jobbigt, så mycket fint och mindre fint.

Vill ha allt, ja precis allt hos Svanefors faktiskt, helt och hållet min smak!



Även miljögårdens grejer som går i dessa färger faller jag för,
neutralt, lugnt och lättplacerat.



Haha, eftersom jag gillar neutralt så är inte detta min stil alltså.
Men smaken är som baken som tur är, glada färger i alla fall!
Här finns något för alla smaker och plånböcker, otroligt stort utbud.
Sveriges största design och inredningsmässa,
synd nog inte öppen för allmänheten.
En sån här inredningskick är inspirerande till tusen.



Lampa, less is more..... :)



Den här lite galna kandelabern gillade jag faktiskt,
skojig "snackis" att ställa på det dukade bordet.



Spelar ingen som helst roll att allt detta är plast,
blev precis lika sugen som om det vore äkta godsaker!



Även om mina bilder visar något helt annat så var det nog blått
som var den mest exponerade färgen i alla montrar.
Allt från klassiskt marinblått till turkosblått och gråblått, fräscht!

Nu blir det spännande att se när grejerna börjar drälla in,
några saker som det redan står "Carina" på.
Tyvärr missade vi Ernsts föreläsningar som var tors - fred,
hade varit skoj att höra hans filosofi när det gäller inredning!

Och precis som vanligt vill jag byta ut allt här hemma,
inget konstigt alls med andra ord, allt är i sin ordning!


Kommentarer
Postat av: Mia

Himmel o plättar! Såååå mycket snyggt...nu fick jag ett litet tips på hur jag kan ändra mitt buffébord från 60-talet också...hmm, får fundera på det! :-))

Postat av: H

Formex är verkligen mysigt att besöka...Textilerna är precis sådana som vi är på jakt efter..Finns liknande på Owes o Ohlsons tyger men...hissgardinerna går ju bara att få i 140 cm o våra fönster kräver 160..(: man kanske måste göra egna?

2011-01-24 @ 22:39:45
URL: http://kvarteretklubban.blogspot.com
Postat av: H

Formex är verkligen mysigt att besöka...Textilerna är precis sådana som vi är på jakt efter..Finns liknande på Owes o Ohlsons tyger men...hissgardinerna går ju bara att få i 140 cm o våra fönster kräver 160..(: man kanske måste göra egna?

2011-01-24 @ 22:40:37
URL: http://kvarteretklubban.blogspot.com
Postat av: Alicia

Trevligt ställe!



Kolla gärna in våran blogg som vi driver som vårt projektarbete och säg vad du tycker :)



2011-01-24 @ 23:34:54
URL: http://turnyourlifeon.blogg.se/
Postat av: Linda

OJ där hade varit kul att vandra runt och önska...

2011-01-25 @ 15:04:44
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Cia

Själv gillar jag inte alls blått... Fast vi tittade ju bara efter kandelabrar. Den du hittat miossade vi dock... Så den kommer nog inte på kandelaber.se

2011-01-25 @ 19:49:09
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: Camilla

Oj så mycket fint! :) Miljögården säljer vår lilla personalbutik och jag har har verkligen fått med mig massor av fina grejor ska du veta. Ett av mina favvo-märken, relativt billigt dessutom.

Man blir ju verkligen sugen på att inreda då man ser dina bilder. Jobbigt...

Kram kram!

2011-01-27 @ 13:34:15
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback