Tankens Dag

Igår var jag och Lena på Tankens Dag för första gången!
7 feb varje år är det dags, en vecka före alla ♥ dag alltså.
Handlar om hur våra tankar påverkar oss och hur vi kan
påverka våra tankar, spännande och vetenskapligt bevisat.
Började kl 15 igår och höll på till 21, olika föreläsningar på
vardera 30 minuter ca, vi lyssnade på hela fem stycken.
Jag vill veta ännu mer, fördjupa mig i allt detta med tankens påverkan.
Känns som något jag kan ta till mig och ha nytta av.

Här är det yogakollegan och fd arbetskamraten Leif som kör sina 30 minuter,
den provocerande rubriken Kåt på livet passade i sammanhanget.



Ett gäng kreativa människor här i Gävle som startade detta förra året
och redan i år har det spridit sig till ytterligare 3 städer här i Sverige.
Visionen är betydligt större än så, tanken är att det ska spridas världen över.
Ett evenemang som dessutom är helt gratis, kan ju inte bli bättre!

Syftet med Tankens Dag är att öka medvetandet om hur våra
tankar påverkar våra liv. Tankar för en bättre värld!

Jag kommer garanterat sitta bänkad nästa år igen :)

         


Kommentarer
Postat av: Camilla

Det där tror jag absolut på. Att man kan välja hur man vill må. Något jag borde tänka mer på...

Kram!


Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback