Mord.net

Men vilken kanonbra bok, och det bästa av allt,
det finns fyra till och en femte på gång :)
Mord.net är
Dan Buthler och Dag Öhrlunds första bok om polisen Jacob Colt.
Buthler & Öhrlund är ett danskt - svenskt författarpar som träffades
av en händesle via Internet. På deras sida finns allt av värde att läsa.
Naturligtvis om böckerna men också om de olika karaktärerna.

En ung flicka i Hässelby blir brutalt ihjälskjuten av en tysk ingenjör
hon aldrig träffat. En fyrtiosjuårig mor i Australien och en av topparna i
Stockholms finansvärld förvandlas plötsligt till kallblodiga mördare.

Vem är den amerikanske soldaten som bryter nacken av en
dataprogrammerare på färjan mellan Helsingfors och Stockholm och varför
mördar en ledande politiker i Italien ägaren till ett pappersföretag i Malmö?

Världens poliskårer står maktlösa när en våg av ouppklarade mord
sveper över en lång rad länder, samtidigt som internationella
företag utsätts för utpressning på nätet i stor skala.

Den svenske polisen Jacob Colt arbetar med några av fallen som inträffat
i Sverige och när han tar kontakt med utländska kolleger,
bland dem Hector Venderaz på FBI, börjar de ana ett samband
mellan de till synes godtyckliga morden.

Spåren pekar mot Ryssland där mörka krafter har byggt
ett gigantiskt mordnätverk med hjälp av Internet ...

- bokus.com -

Så otroligt spännande bok som jag är glad att jag hittade,
håller på med tvåan nu som är minst lika bra den!



Betyg 4,5 av 5 möjliga!


Kommentarer
Postat av: Annette

Tackar tackar för tipset. Eftersom jag i princip alltid gillar det du gillar så la jag genast en order på bokus på de 3 första delarna. Ser fram emot lite spännande läsning igen :)

Kram

2011-02-23 @ 16:16:45
Postat av: Ann Catrine

Tack för tipset,

hade inte hört talas om varken författarna

eller böckerna..

Nu ska jag kolla om bokbussen har dom.



Ha en mysig kväll!

Postat av: Christina

Det där boktipset kunde inte komma mer rätt.Jag har senaste dagarna varit på jakt på en bra bok.Tack,tack!

2011-02-23 @ 18:59:55
URL: http://[email protected]
Postat av: soffie

tusen tack för boktips den måste jag sätta upp på min vill läsa lista!

2011-02-23 @ 21:13:22
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Kristina

Undrar om jag inte har läst den, tycker mig känna igen vissa saker men får nog låna den och läsa om den. Andra gången på kort tid som jag har läst dina boktips men fullständigt glömt dem.... Alzeimers??? Kram

2011-02-23 @ 21:56:48
Postat av: Camilla

Tack för tipset! :)

2011-02-26 @ 19:54:52
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback