Dödergök

Det är hopplöst att ens tänka plugga när jag har en bra bok på gång.
Har några lektioner på em idag men hade behövt pluggat hemma på fm,
det blev inte så, boken var mer spännande.

Katarina Wennstams uppföljare till smuts heter Dödergök,
hennes andra bok i triologin om åklagare Madeleine Edwards.

Journalisten Maria Allende och hennes man Tobias har hittat drömhuset.
De har länge letat efter hus med trädgård där dottern kan Alma kan leka i,
men ett hus i Stockholm med omnejd är dyrt, priserna har varit för höga.
Men så dyker det upp ett hus till "rätt" pris och de slår till.
Lyckan blir kortvarig när de upptäcker varför deras hus såldes så billigt,
en hemsk verklighet rullas upp för dem...

Samtidigt ställs åklagare Madeleine Edwards inför nya utmaningar,
Ett dödsfall där man misstänker hedersvåld upptar hennes uppmärksamhet,
samtidigt som hennes dotter behöver en närvarande mamma....... 



Mitt betyg blir 4 av 5 möjliga!


Kommentarer
Postat av: Linda/Candygirl

Camilla hade skrivit om den idag hon med. Och alla tre i serien ligger på min "att-läsa-lista". Dock har jag några andra före...

Postat av: Camilla

Jag gillade den såå mycket! :) Då får du sätta igång med Alfahannen nu då. ;)

Kram!

2011-02-05 @ 22:04:47
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: MariaVestman

SMUTS läste jag när vi var på Mallis 2009, den tog slut alldeles fööör fort. Jag har köpt Dödergök men inte haft tid för den än...! =)

Länge sen jag kollade din blogg!

Ha de bra, hälsa Stefan oxå.//Kram

2011-02-06 @ 18:05:02

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback