Svek

 Men visst blir de bara bättre och bättre Karin Alvtegens böcker!
Hennes bok Svek är den tredje i ordningen.
En sträckläsare från första till sista sidan.
Jag skrev om den förra boken att det fanns något vackert i den,
en vacker vänskap, kan genast säga att det gör det inte i denna!
Den fina vänskapen i den förra så är den mest bara ruskig här,
usch sådana här stories får mig att rysa från huvud till tår.
Men det är ju just den typen av böcker jag gillar som allra mest,
läskigt är bäst!! :)

Eva och Henrik har levt tillsammans i femton år och har sonen Axel ihop.
Deras äktenskap har sedan länge gått i stå och plötsligt inser Eva att Henrik
har en annan kvinna. När han förnekar sin otrohet upplever Eva hans lögner
som ett oförlåtligt svek och i vrede och desperation bestämmer hon sig för
att hämnas. Samtidigt vakar en ung man vid en sjukhusbädd.
I över två år har hans flickvän legat i koma efter en olycka.
Alla dessa dagar Jonas skött och älskat henne som om ingenting har hänt,
men nu börjar hans tärande längtan bli alltmer plågsam.
Och han börjar bli besviken på Anna som vägrar vakna.
Som inte rör honom. Som sviker ännu en gång ...
- adlibris.se -


Betyg 4 av 5 möjliga!

 


Kommentarer
Postat av: joacim

LÅter som något jag skulle gilla. Bra spelat av Örebro igår... Gefle vann ju ;)


Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback