I väntans tider!

Nu är det klart, vi får vår nya husbil i april någon gång.
Vi byter från husvagn till husbil som passar våra behov bättre nu!
Lägger ner vintercamping som vi tröttnat på,
ska vi inte vintercampa är det ju fritt fram för husbil, perfekt!
Mycket funderade hit och dit sista veckorna.
Planlösning, märke, motor, vikter, sängar och olika tillval m.m.
När vi äntligen bestämt oss och beställt den fick vi igår veta
att om vi ville ha den i grått som vi beställt så fick vi vänta
till i maj innan vi får den, no way, vi tar väl en vit istället då!
Minst 6 månaders väntan känns alldeles för länge just nu.
Planer för  Europetour 2011 har redan börjat, spännande till tusen :)


Den på bilden är med silverlack på hytten men vår är vit även där.
Är osäker på om denna är samma modell som vi valt,
strunt samma, ser lika ut......i mina ögon i alla fall.

Nu går vi i väntans tider för första gången i livet :)
Men jäklars vad jag längtar, vintern lär bli längre
än vanligt har jag en känsla av!

Hittade en bild på en vit som är lika den vi beställt!


(klickbar)

Imorgon städar vi ur vagnen och lämnar den till firman vi handlat hos.
Känner jag mig själv rätt så blir det en smula vemodigt.
Den har varit med oss till så många mysiga ställen
och varit perfekt för våra behov.
Men behoven ändras ju som allt annat här i livet!


Kommentarer
Postat av: Heléne

Vad spännande. Själva har vi nästan beslutat oss för husvagn. Min familj hade husvagn när jag var liten, men min man har inte vuxit upp med det "livet", men tycker det ska bli kul. Vi tänkte att den kan få tjänstgöra även som gäststuga, eftersom släkten växer och alla bor långt borta, dvs alla sover över när de kommer. Vi hade tankarna på bygge av friggebod eller dyl, men sen kom vi på den fantastiska idén med husvagn istället. Då har man ju semestrarna klara också.

Vart planerar ni att åka i sommar?

2010-10-22 @ 12:57:24
Postat av: Åse

Men så roligt Carina!!! Jag tror oxå att husbilslivet passar er bra, eftersom ni gärna åker neråt kontinenten på semestern. Hittar du någon invändig bild på planlösningen oxå?

Postat av: Micke

Åhå,grattis eller nått :)

Men rackars vilket överhäng det var bak på denna. Ganska så stor med men det är ju alla numera med sängarna/sovrum bak.

2010-10-22 @ 13:03:47
URL: http://kludd.se
Postat av: Linda

spännande... ni kommer säkert hitta en massa roliga platers att besöka. Verkar så mycket smidigare än med husvagn, tycker jag.

2010-10-22 @ 15:15:08
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Ann Catrine

Vad roligt, och kanske det blir en tur lite norrut också... ;-)



Läser du farmoringrid.blogg.se?

De har precis hämtat hem sin husbil!



Ha bästa helgen ;-)

2010-10-22 @ 15:40:43
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Lisa

Va kul!! Men jobbigt att behöva vänta så länge!! Tänk bara vilken lastvikt ni får nu!! s Vi som bara har 160 kilo på vår stora snigel (överlast vad är det visslar oskyldigt). Vad får ni?? 7-800 kilo eller nåt?



Ha en skön helg!

Kram!

2010-10-22 @ 16:21:35
URL: http://bidrottningen.bloggagratis.se
Postat av: Christina

Jamen,grattis till tillökningen i familjen då?

En husbil(drömmer mig bort)vore ju det optimala.Bara att sätta sig och åka utan att behöva kroka på och kroka av.Vilken frihet!

2010-10-22 @ 19:45:03
URL: http://cinasvarld.blogspot.com
Postat av: Veronica

grattis, jisses vad roligt, det kommer ju bli mkt smidigare på er europa tour, inget mer haka av o rulla rätt husvagnen när ni hamnar i trånga passager:-)När jag tröttnar på säsongscamping ska jag satsa på en oxå, för då kan jag ratta omkring å ta mig dit jag vill!

2010-10-22 @ 20:19:40
Postat av: Tina

Så häftigt!...mannens dröm att äga en husbil...blir inte förvånad om jag skall bli övertalad att skaffa en och göra en häftig Europaresa. Man lever bara en gång och då skall man göra allt för att inte missa en sekundsmeter av ens liv....helt rätt av er!!



Kram o trevlig helg!

2010-10-22 @ 20:43:31
URL: http://tinaz.blogg.se/
Postat av: Cia

Ja grattis då :-)

2010-10-22 @ 21:18:19
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: MammaMorran

Vilken härlig sommar ni kommer få! Och vilken frihet!

Ha en trevlig helg!



Kram

MammaMorran- funderar på livet & ADHD

http://mammamorran.blogg.se

2010-10-22 @ 21:26:10
URL: http://mammamorran.blogg.se/
Postat av: Annette

GRATTIS!!!

Vad spännande! Ska bli kul att höra om era erfarenheter längre fram. En gång när vi bara är 2 så är våra planer att gå över till husbil :) Men vintercampa kan ni göra ändå ju fritt fram att köra till olika ställen på vintern.

Lycka till!

kram

2010-10-23 @ 08:54:52
Postat av: Carina

Åh, vad skoj! Ska ni bli med husbil? Förstår att du längtar. Tur att det inte tar nio månader i alla fall ;)

Godmorgon!

2010-10-23 @ 09:03:11
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Nina

Vad roligt GRATTIS! Hua det där med vänta är inte kul =)

2010-10-23 @ 12:02:55
Postat av: Nilla

Men vilken pärla :)

Förstår dock att det känns vedmodigt att lämna ifrån er kära husvagn. Vi har precis gjort det sista i vår vagn, och Putte plockade precis in batteriet och jag har torkat ur kylen, bara det känns ju för sjutton lite vedmodigt :)

Vår vagn är egentligen helt perfekt för oss två, superfin invändigt och bra planerad. MEN vi skulle allt vilja ha en med långbädd.

Men men, en dag kanske :)

Kram kram!!!

2010-10-23 @ 12:54:53
Postat av: Kristina

Grattis till husbilsköpet!

Är du kanske med på grannyran idag? Det skulle väl vara i Gävle?

Kram

2010-10-23 @ 14:12:52
Postat av: HUSnrNIO

Ett stort beslut det där att gå från husvagn till husbil. Jag är uppvuxen med somrar i husvagn och mina föräldrar håller fortfarande på med husvagnssemester. Dock så har min far nu på lite äldre dar börjat att prata om husbil. Tror dock att det bara är prat än så länge. Härligt och spännande inför sommaren för er=) Trevlig helg!

2010-10-23 @ 14:36:08
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Camilla

Wow! :) Ni ligger helt rätt i tiden. Husbil är det som gäller och är helt inne, husvagn och sommarstuga är mer ute... om nu det har någon betydelse. :-D

Blir det någon Europatripp till sommaren då?

Kram kram!

2010-10-23 @ 16:06:40
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: soffie

Grattis till husbilssköpet,

men guuu va roligt för er åker du förbi Karlstad nästa år så vet du vart det finns fika för er:=)

2010-10-23 @ 20:35:45
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Annika

Så roligt för er, Carina! Vi har också diskuterat fram och tillbaka om det här med husbil/husvagn, fast så länge vi ligger säsong blir det att behålla vagnen. Ska bli spännande att se hur den ser ut inuti:-) Skulle vara kul om du har tid att maila en länk!

Hälsa nu stackars Stefan och sköt om er! Kramisar

2010-10-24 @ 10:29:47
Postat av: Anneli/Dala

Men här händer det grejer ser jag.. Grattis!!!! Vad spännande!! Ja en lång vinter för er att vänta.. Vet hur det känns.. :-) Det blir väl toppen för er om ni ändå inte tänkt "vintersäsonga", ni blir ju precis hur rörliga som helst!

Och vad kul att det går så bra för dig i skolan! Jag blev så glad när jag läste i din blogg. Bra jobbat!!!

2010-10-25 @ 13:45:55
Postat av: Anonym

Men här händer det grejer ser jag.. Grattis!!!! Vad spännande!! Ja en lång vinter för er att vänta.. Vet hur det känns.. :-) Det blir väl toppen för er om ni ändå inte tänkt "vintersäsonga", ni blir ju precis hur rörliga som helst!

Och vad kul att det går så bra för dig i skolan! Jag blev så glad när jag läste i din blogg. Bra jobbat!!!

2010-10-25 @ 13:47:27
Postat av: seinha

Vad är det för maskinmodell och serienummer? Nej det var fel, modellbeteckning och planlösning heter det ju.



Gu' va' ni ska gå å längta å längta å längta, när Stefans rygg blivit bättre.



Moss och grankott!

2010-10-25 @ 19:52:18
URL: http://www.hagashemsidor.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback