Stum sitter guden

Anna Janssons bok Främmande Fågel gick som tvserie för
någon månad sen som jag såg och gillade.
Blev sugen att läsa hennes andra böcker så nu har jag börjat
med den första som jag läste ut igår em.

Stum sitter guden är den första hon skrev som kom ut  -00

En man hittas hängd på ett sätt som tyder på ett ritualmord,
ett fall för Maria Wern med kollegor.
Liksom många andra svenska thrillerböcker så får man
även i Anna Janssons böcker läsa om Marias liv på sidan om jobbet.
En äkta man, 2 barn och en dryg svärmor gör det hela levande
på ett sätt jag gillar, försök att få ihop privatliv och arbete som visar
sig vara svårt, extra svårt när de flätas samman på ett otäckt sätt.



Jag gillar boken och kommer läsa de andra
i
kronologisk ordning vilket är extra mysigt nu när man
kan beta av dem på direkten utan att behöva vänta på dem.

Betyg 3 av 5

Kommentarer
Postat av: solgudinna

Jag har fått smak på kriminalböcker nu på sista tiden. Förra boken jag läste hette Skumtimmen av Johan Theorin, har du läst den? Den var jättebra.

Den handlade om en liten pojke som försvinner spårlöst på Öland.

Jag tackar för tipset, det är ju snart jul.

Postat av: Mia

Jag gillar hennes böcker, men såg inte tv-serien. Det är som det brukar, böckerna är bättre... L

2008-11-09 @ 09:39:47
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Pia

Nu har du ett riktigt gottebord framför dig Jag tyckte dessa var bätte än åsa Larsson (hoppas jag fick namnet rätt ;)Boken Jag blev lite irriterad när jag såg TV serien främmande fågel Jag hade precis läst ut boken och inte mycket de fått med som stämde med boken tyckte jag . Jag har precis satt tänderna i första boken om Irene Huss

2008-11-09 @ 09:51:41
URL: http://www.dalmatinerna.se
Postat av: Camilla

Jag har börjat på den för ett halvår sedan, men kom aldrig igenom den. Jag har beställt hennes tre första böcker, så jag ska absolut ge den en ny chans.

Kram och ha en fin söndag!

2008-11-09 @ 12:36:19
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: soffie

Har läst allihopa och de är klart läsvärda allihop!

må så gott

2008-11-10 @ 20:50:29
URL: http://soffie69.blogg.se/

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback