Bussresor, nej tack!

Ni som läst min blogg ett tag vet att jag inte alls gillar att åka buss!
Imorse skulle jag till läkaren i Gbg vilket gör att jag måste åka bussen
vare sig jag vill eller inte.
Klev på bussen och sa:
-En biljett in till Gbg
Chauffören, jaha, vad kostar det då?......han frågade MIG om det!?!?
-Ehh, de vet jag inte......svarade jag
Chauffören ropar, hallå bak i kön, nån som vet hur många kuponger det är till Gbg?
5 ropar någon längre bak!
Chauffören, jaha då kostar det 50:- då

Resan in är precis en sån resa som gör att jag hatar bussar, chauffören körde
som om han aldrig suttit bakom en ratt tidigare.
Jag satt så till att jag såg andra förares ilska över hans körande, fler än en
som hytte med näven åt bussen vill jag lova
Närmar oss Gbg där det blev köer och stopp pga krock, illa nog som det redan
var så var "min" chaufför millimetrar från att köra in i bärgningsbilen som
stod  en bra bit på sidan av vägen.
Jag som är rädd i vanliga fall skrek rätt ut vilket jag inte var ensam om,
vilken lättnad när jag klev av 20 minuter försenad vid Nisseterminalen, pust pust.

Var på stan redan innan affärerna öppnat, har då aldrig hänt förr.
Kilade in på
Dahls Bakeshop på Kungsgatan och tog en frukost.
Shoppat en del som jag inte kan skriva här, julklappar ni vet :-)
Äntligen har jag startat upp handlandet jag också, har känt lite stress när jag
ser vad alla andra handlar och står i!

                                        image724

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag håller med dig ang busschaffisarnas trafikvanor! En del kör faktiskt som om dom har stulit bussen. Höll på att tappa hakan när jag läste att inte ens chaffisen visste hur mkt du skulle betala! Du borde kontakta bussbloaget och klaga!

Postat av: Mia

Rena mardrömmen då??!! Hugaligen.... Jag har en utmaning till dig på bloggen.....om du vill, orkar, har lust osv...

2007-12-11 @ 19:34:55
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Micke

Låter som en läskig resa!
Jag har inte börjat handla nått alls.. blir väl den 23'e som vanligt ;)

2007-12-11 @ 21:27:14
URL: http://kludd.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback