Prästbesök

Färdig på ett ställe så är det dax för nästa, idag har Stefan varit ledig igen.
Har varit i hans mammas hus och röjt i garaget, sånt som skulle till "tippen".
En bråkdel av allt som ska plockas och röjas bara, men någonstanns
måste man ju ändå börja, men i denna hettan.....suck suck!

Imorse åkte "mamsen" hem som nu har varit här och hjälpt till sen i torsdags,
blir tomt när hon åker iväg, tiden går alldeles för fort känns det som.
Här sitter hon och Stefan på trappan imorse innan vi skjutsade in henne till stan.
image358

På em kom Markus och PerÖjvind in på en fika innan de åkte vidare hem till Norge
image359

Nu ikväll har vi haft "heligt" besök, prästen som ska sköta om Monas begravning
den 17/8 har varit här och pratat igenom hur det ska vara.
Monas önskan var att ha en lättsam och ljus begravning, tyvärr så är inte alla
präster riktigt med på såna önskemål har vi ikväll fått veta.
Stefan vill att de ska sjunga Håll mitt hjärta av Björn Skifs och För kärlekens skull
av Ted Gärdestad, inte alls någon självklarhet, får se om det blir så till slut.

Pssst, inatt ska vi sova ensamma i huset för första gången................ :-)

Kommentarer
Postat av: Malee/Britt-Marie

Det finns många präster och alla är inte rigida... man kan byta ut präster också! Ha så trevligt alldeles själva ikväll :-)

Postat av: Tina

Ojdå...då blev det inte mycket sova av antar jag :-)
Idag ska jag titta på ett radhus....:)))
Kram

2007-08-08 @ 09:10:14
URL: http://www.calypsodesign.se
Postat av: Anna

Hej vännen!
Vad fint det ser ut när du och Stefan sitter på trappan till erat hus!
Ska bli såååå roligt och se bilder (hoppas jag) när ni håller på att komma i ordning.
Många kramar

2007-08-08 @ 10:32:05
URL: http://www.annalundberg.se
Postat av: leila

Hej, gillar gillar trappen. Ser så mysigt ut med blommorna och lyktan. Jag hoppas att Mona kan få den begravning hon önskade och att de sånger ni valt kan få sjungas. Ha det så bra nu , kramen leila

2007-08-08 @ 12:01:11
URL: http://ladyley.se
Postat av: Monica

Såg att du haft lite lata gäster hos dej - inte kul. Gôtt för er att få vara lite för er själv ett tag nu tänker jag.
Jättekul för er att ni äntligen fått ert hus och installerat er - lite synd tycker ju jag då att vi inte hann träffas under mitt "kursande" i GB.
Hoppas verkligen allt blir som ni planerat och Stefans mamma önskat - det ska respekteras.
Kram på dej.

2007-08-08 @ 22:46:02
URL: http://mjsson.com/blogg
Postat av: Pialotta

Ja du det måste vara förbaskat jobbigt med så många nattgäster och vill de dessutom inte hjälpa till.. fy inte konstigt du är irriterad.. Skönt för er annars att ni äntligen kommit på plats:-)
Hoppas, hoppas ni får önskade melodier på S mammas sista farväl.. Min mamma och vi barn önskade "Ta mig till havet" och "Öppna landskap" på pappas begravning och så blev det oxså.. Han var uppväxt vid havet och landet.. där bodde ju mamma o pappa de sista åren oxså.. tycker verkligen att man själv ska få den musik man önskar och inte bara de där tråkiga psalmerna, men det är lite lättsammare och mer personligt nu tycker jag..
Ha de gott och hoppas natten var bra:-) Kram

2007-08-08 @ 22:52:41
URL: http://kafferasten.blogg.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback