Blommor

image360
En sån här
emaljskylt har jag beställt som ska sitta på huset;
men med texten Parkstigen 1 såklart!
(Den köper vi för presentpengarna vi fick av dig Kitty)
En sån där gammaldax välvd skylt som man ibland kan se
sittandes på husknutarna i vissa städer..
image365
Änglatrumpeten har vi hämtat hem från Stefans mamma som
har vårdat den och fått den att växa sig stor.
Idag har den första blomman slagit ut, stooor och vacker,
nu ska vi se om jag lyckas få den att överleva, inte helt lättskött tydligen.
image362
Även dessa stora krukor med pelargonier kommer från Mona.
Såna som ställs i garaget och övervintrar är det tänkt,
iallafall har Mona gjort så med dem.
image363
Klematis som klättar upp mot entrén, massor med knopp i den!
Överhuvudtaget så är trädgården rätt igenvuxen tyvärr, de som bodde
här innan har byggt nytt hus som har tagit all deras tid skulle jag tro.
Sen är det väl så att när man vet att man ska flytta så känns det
inte så viktigt att hålla fint i trädgården kanske.
image364
Fuxia i en gammal mjölkkanna som står vid källaringången.
Nu ska jag gå ut i trädgården och röja lite, finns hur mycket
som helst att göra på gården.
De få land som finns är i stort sätt fulla med ogräs.......eller
kanske inte, jag har svårt att skilja på blommor och ogräs.
 Hur som helst så ska jag gräva upp en del som jag inte
vill ha kvar, göra gräsmatta istället, jag vill ha len ättskött trädgård.

Kommentarer
Postat av: Malee/Britt-Marie

Det ser jättefint ut hos er! Kram!

Postat av: Nettan

Åh vilka fina blommor du har!När vi flyttade hit var hela våran trädgård som en djungel så vi har oxå röjt massor!!! Tyvärr är inte jag någon blomm människa så jag är inte så bra på det, som tur är så har jag en helt underbar granne som sköter de få blommor jag har när jag är borta och dom blir helt otroliga när hon har hand om dem.
Förstår dig helt och hållet att du vill göra gräsmatta av trädgårdslanden, annars finns det ju asfalt *hahaha*....
Kramisar Nettan

2007-08-09 @ 17:47:59
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=nettiz7
Postat av: Micke

Vad ni grejar och har er i värmen!
Men fint blir det.
Ska jag måsta påminna dig om nästa EFIT kanske ;)

2007-08-10 @ 06:13:38
URL: http://kludd.se
Postat av: Tina

Så fina blommor o en änglatrumpet skulle jag oxå vilja ha men de är giftoga så jag har avstått. Annars går ju de oxå att övervintra, lixom fuschian jag hoppas på garage/förråd eller nåt sånt så jag oxå kan göra det!
Kram

2007-08-10 @ 08:29:12
URL: http://www.calypsodesign.se

Här skriver du en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback